واکنش تند روسیه به رزمایش دریایی ژاپن با آمریکا

واکنش تند روسیه به رزمایش دریایی ژاپن با آمریکا
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 10:55

پس از حمایت روسیه از اوکراین، مسکو حالا نسبت به رزمایش مشترک دریایی ژاپن و آمریکا واکنش نشان داده و به ژاپن هشدار داده که درصورت گسترش این رزمایش به مرزهای شرقی روسیه، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

العالم ـ اروپا

تارنمای خبری شبکه سی ان ان در گزارش خود خاطرنشان کرد، این تهدید در پی خشم مسکو از حمایت توکیو از کی یف و بسط همکاری های بیشتر با ناتو صورت می گیرد و ملتهب شدن مناقشه طولانی مدت بر حاکمیت روسیه بر جزایری است که اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم آنها را تصاحب کرد.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: «ایگور مورگالف» (Igor Morgulov) معاون وزیر خارجه روسیه سه شنبه گذشته گفته بود، «رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن ماهیتی بالقوه تهاجمی دارد ».

سی ان ان گزارش داد" مورگالف در مصاحبه با آژانس خبری «ریا نوستی» گفت: روسیه چنین اقداماتی را از طرف ژاپنی به عنوان تهدیدی برای کشور خود می بیند، اگر چنین رزمایش هایی توسعه یابند، روسیه اقدامات تلافی جویانه در راستای تقویت منافع و توانایی ها دفاعی خود صورت خواهد داد.

سی ان ان افزود: ژاپن تاکنون پاسخی به اظهارت معاون وزیر خارجه روسیه نداده است.

تارنمای خبری سی ان ان درباره رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا خاطرنشان کرد: نیروی دریایی آمریکا و ژاپن هفته گذشته مانورهای مشترکی را در دریای چین شرقی و دریای فیلیپین به پایان رساندند که در آن ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن نیز حضور داشت.

پربیننده ترین خبرها