کشته شدن تظاهرکننده روز جهانی قدس بر اثر حمله پلیس نیجریه

کشته شدن تظاهرکننده روز جهانی قدس بر اثر حمله پلیس نیجریه
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 18:50

پلیس نیجریه با حمله به راهپیمایان روز جهانی قدس در « زاریا » در ایالت « کادونا » یک نفر را کشت و شماری را زخمی کرد.

العالم ـ آفریقا

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی العهد لبنان، بر اثر تیراندازی پلیس در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در «زاریا» در ایالت «کادونا» به اعضای جنبش اسلامی نیجریه، حداقل یک نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به نوشته العهد، برخی از شهرهای نیجریه دیروز (جمعه) در آخرین روز ماه رمضان شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت حملات رژیم اسرائیل به قدس اشغالی و گرامیداشت روز جهانی قدس بود.

این تظاهرات به دعوت شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین را محکوم کردند. تظاهرکنندگان همچنین از امت اسلام خواستند با اشغالگران صهیونیست مقابله کنند.

پیشتر «شیخ الزکزاکی» از حامیان و یاران خود خواسته بود تا هر چه در توان دارند انجام دهند تا روز جهانی قدس امسال را متمایز از سال‌های گذشته برگزار کنند.

در همین زمینه یکی از شاهدان عینی به پایگاه خبری صحرا ریپورترز (SaharaReporters) گفت که اعضای جنبش اسلامی با آرامش در حال حرکت بودند که ناگهان پلیس از راه رسید و به سمت آن‌ها گلوله‌های سربی شلیک کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات بر اثر شلیک مستقیم پلیس جان خود را از دست داد، افزود: تعدادی دیگر نیز به ضرب گلوله مجروح شدند و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند.

پربیننده ترین خبرها