تازه ترین اظهارات بورل درباره آخرین تلاش های اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته ای/ نام سپاه از لیست تحریم های آمریکا حذف می شود

تازه ترین اظهارات بورل درباره آخرین تلاش های اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته ای/ نام سپاه از لیست تحریم های آمریکا حذف می شود
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 13:52

گفته می شود مقام های ارشد اتحادیه اروپا تلاش های خود را برای حصول نتیجه در مذاکرات ایران و قدرت های جهانی تشدید کرده اند.

العالم ـ اروپا
بنابر گزارش رویترز، فایننشال تایمز روز شنبه گزارش داد که اتحادیه اروپا آخرین تلاش خود را برای نجات توافق هسته ای ایران و خروج از بن بست به کار می گیرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به فایننشال تایمز گفت که او به دنبال "راهی میانه" برای پایان دادن به بن بست است که بیش از یک سال تلاش های دیپلماتیک اروپا برای امضای یک توافق را تهدید می کند.
به نوشته فایننشال تایمز، این توافق منجر به پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق 2015 و لغو تحریم ها علیه ایران می شود و در مقابل، ایران فعالیت های هسته ای خود را کاهش می دهد.

بنا بر گزارش فایننشال تایمز، بورل در حال بررسی سناریویی است که به موجب آن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تحریم های آمریکا حذف می‌شود اما تحریم ها همچنان شامل سایر بخش‌های سپاه پاسداران خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت که از انریکه مورا، مذاکره‌کننده اتحادیه می‌خواهد تا برای گفت‌وگو درباره این موضوع به تهران سفر کند اما مدعی شد ایران «بسیار بی‌میل است» و این تحرک دیپلماتیک را «آخرین راهکار» توصیف کرد.
این گزارش همچنین به نقل از بورل افزوده است که مذاکره‌کنندگان به ایران اولتیماتوم نمی‌دهند.

پربیننده ترین خبرها