کشتارهای دسته‌جمعی در آمریکا؛ تروریسم آمریکایی مصرف داخلی دارد

کشتارهای دسته‌جمعی در آمریکا؛ تروریسم آمریکایی مصرف داخلی دارد
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 17:32

شمار قربانیان فاجعه تیراندازی در دبستانی در شهر اوالد در ایالت تگزاس آمریکا به 22 نفر افزایش یافت که 19 نفر آنها کودک هستند. عامل این جنایت نوجوانی 18 ساله اعلام شده است.

العالم- کشکول

کشتار در مدرسه ابتدایی 10 روز بعد از آن رخ داد که یک نوجوان سفیدپوست آمریکایی (18 ساله) در شهر بوفالو در نیویورک به شکل کورکورانه تیراندازی کرد و طی آن 10 نفر را کشت. پلیس این جنایت را نفرت‌برانگیز با اهداف نژادپرستانه اعلام کرده است.

اشتباه است چنین حوادث هولناک در آمریکا را با حوادثی که ممکن است در کشورهای دیگر رخ دهد، مقایسه و یا با آنها مانند حادثه‌ای تعامل کنیم که ممکن است در جامعه دیگری رخ دهد. در آمریکا فقط در ماه می 2022، شاهد 34 تیراندازی جمعی و 203 حادثه از ابتدای این سال بودیم.

تعداد مرگ و میرهای ناشی از سلاح گرم در آمریکا در بازه زمانی 1968 تا 2017، حدود 1.5 میلیون نفر اعلام شده است؛ یعنی آماری بیشتر از شمار تلفات کشته‌شدگان در جنگ‌های آمریکا علیه کشورهای مختلف.

شایان ذکر است که این جنایات تکان‌دهنده عمدتا به دلایل کاملا نژادپرستانه انجام می‌شود. وب‌سایت بی‌بی‌سی نیوز در گزارشی اعلام کرده که انگیزه بسیاری از تیراندازی‌های مرگبار جمعی در سال‌های اخیر، عقده برتری سفیدپوستان بوده است. این واقعیت در دوران ریاست دونالد ترامپ به وضوح نمایش داده شد به حدی که نشریه "نیوزویک" در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد که "در صورت شکست ترامپ در انتخابات 2024، میلیون‌ها آمریکایی به منظور آمادگی برای کنترل کشور، مسلح می‌شوند".

جامعه آمریکایی مانند دیگر جوامع جهان نیست طبق گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در سال 2009، حدود 310 میلیون قبضه سلاح گرم در میان اعضای جامعه آمریکایی وجود دارد. البته این مقادیر طی سال‌های اخیر به‌ویژه دوران ترامپ دو برابر و بیشتر از تعداد جمعیت این کشور شده است.

آنچه جامعه آمریکا به طور مکرر شاهد کشتارهای هولناک است خارج از جنایات عادی جوامع است و در رده جنایات تروریستی است که مقامات آمریکایی نتوانستند آن را به دیگر کشورها صادر کنند. جامعه آمریکایی روزی به دلیل جنگ داخلی، از درون دچار فرسایش و نابودی می‌شود همانطور که نژادپرست‌هایِ طرفداران ترامپ در صدد به راه انداختن این جنگ، در صورت شکست او در انتخابات آتی هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها