کاهش بهای نفت به دلیل هشدار پکن درباره کووید-19 و تشدید نگرانی‌ها درباره تورم

کاهش بهای نفت به دلیل هشدار پکن درباره کووید-19 و تشدید نگرانی‌ها درباره تورم
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 08:17

کرونا و تورم همچنان مهمترین عوامل تأثیرگذار بر بهای جهانی نفت محسوب می‌شوند.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه بیش از 2 دلار کاهش یافت زیرا تشدید موارد ابتلا به کووید-19 در پکن امیدها برای افزایش سریع تقاضای سوخت در چین را کاهش داده است. این در حالی است که نگرانی ها در مورد تورم جهانی و رشد اقتصادی بازار را تحت فشار بیشتری قرار داده است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2 دلار و 6 سنت یا 1.7 درصد کاهش به 119 دلار و 95 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 2 دلار و 13 سنت یا 1.8 درصد کاهش، 118 دلار و 54 سنت معامله شد.
قیمت ها پس از هشدار مقامات چینی در روز یکشنبه در مورد شیوع گسترده کووید-19 در پایتخت و اعلام برنامه هایی برای انجام آزمایش های گسترده در پکن تا روز چهارشنبه کاهش یافت.
نگرانی ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره پس از افزایش شدید داده های تورم ایالات متحده در روز جمعه نیز بر بازارهای مالی جهانی تأثیر گذاشته است.
پس از آن که داده ها نشان داد تقاضای بالا برای نفت در بزرگترین مصرف کننده جهان، ایالات متحده، علیرغم نگرانی های تورمی و امید به مصرف در چین - دومین مصرف‌کننده بزرگ جهان - می تواند در پی حذف مقررات قرنطینه از 1 ژوئن بار دیگر افزایش یابد، هر دو شاخص جهانی نفت در هفته گذشته بیش از 1 درصد افزایش یافتند.
تولیدکنندگان و پالایشگاه‌های نفت با تمام توان کار می‌کنند تا اوج تقاضای تابستان را برآورده کنند در حالی که تاجران از نزدیک به دنبال تأثیر احتمالی اختلافات کارگری در لیبی، نروژ و کره جنوبی بر صادرات و مصرف نفت هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها