درآمد نفتی روسیه به 20 میلیارد دلار رسید

درآمد نفتی روسیه به 20 میلیارد دلار رسید
چهارشنبه 22 تير 1401 - 20:24

آژانس بین المللی انرژی (IEA) امروز اعلام کرد، درآمد روسیه از صادرات نفت در ماه ژوئن به علت افزایش قیمت و با وجود کاهش محموله های صادراتی به 20 میلیارد دلار رسید.

العالم - اروپا

به گزارش راشاتودی، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود امروز اعلام کرد، درآمد روسیه حاصل از صادرات نفت در ماه ژوئن به علت افزایش قیمت این کالای اساسی و با وجود کاهش محموله های صادراتی این کشور، به 20 میلیارد دلار رسید.

آمارهای این آژانس، افزایش 700 میلیون دلاری در درآمدهای این کشور در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن نشان داد؛ حتی با وجود اینکه میزان صادرات روزانه نفت خام و محصولات نفتی این کشور 250 هزار بشکه کاهش یافته و به 7.4 میلیون بشکه رسیده است که کمترین میزان از ماه اگوست سال گذشته به شمار می رود.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، کاهش صادرات روسیه در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن به دلیل کاهش صادرات نفت خام بود که به بیش از 5 میلیون بشکه در روز کم شد.

صادرات روزانه به اتحادیه اروپا به کمتر از 3 میلیون بشکه کاهش یافته که کمترین میزان از ماه نوامبر است.

در عین حال، قیمت جهانی نفت به علت تقویت تقاضا و کاهش عرضه، افزایش یافته است. متوسط قیمت نفت برنت در ماه گذشته به بیش از 117 دلار رسید درحالی که نفت اورال روسیه نسبت به ماه می 10.7 درصد رشد کرد و به متوسط 78.25 دلار در هر بشکه رسید.

بنا بر اعلام آژانس بین المللی انرژی، درآمدهای نفت و گاز روسیه نیمی از بودجه فدرال این کشور در سال 2021 را تشکیل داده است.

مسکو پیشتر اعلام کرده بود، انتظار دارد تا یک تریلیون روبل (بیش از 17 میلیارد دلار) درآمد اضافی نفت و گاز در سال جاری داشته باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها