معامله پایاپای اشغالگران با فلسطینی ها.. در ازای افتتاح فرودگاه، مقاومت خود را متوقف کنید

معامله پایاپای اشغالگران با فلسطینی ها.. در ازای افتتاح فرودگاه، مقاومت خود را متوقف کنید
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 08:48

یک کانال رسمی عبری روز چهارشنبه فاش کرد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی بازگشایی فرودگاه "رامون" در نقب اشغالی برای فلسطینی‌ها است، البته در ازای ادامه نیافتن روند دادگاه کیفری بین‌المللی.

العالم - فلسظین اشغالی

در حال حاضر، فلسطینی‌هایی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، باید از گذرگاه "اللنبی" (پل ملک حسین) به اردن عبور کرده و سپس از آنجا سفر کنند.

شبکه اسرائیلی کان اعلام کرد که "رژیم صهیونیستی در حال بررسی این موضوع است که آیا در ازای آرامش سیاسی، فرودگاه رامون را برای پروازها به روی فلسطینیان باز کند یا خیر".

این شبکه افزود: "بر اساس این طرح که به عنوان اقدامی برای فلسطینی‌ها در چارچوب سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی تبلور پیدا می‌کند، فلسطینی‌ها در یک کریدور امن از سرزمین‌های فلسطینی به سوی وادی عربه و از آنجا به فرودگاه رامون حرکت خواهند کرد".

به گزارش این شبکه، "بنی گانتس وزیر جنگ "اسرائیل" از این ابتکار حمایت کرده و در مقابل از محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است روند دادرسی علیه "اسرائیل" در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه متوقف شود.

این شبکه افزود که گانتس از عباس می خواهد که به مبارزه علیه مقاومت مسلحانه ادامه دهد.

با این حال غسان علیان، هماهنگ‌کننده عملیات رژیم اشغالگر در سرزمین‌های فلسطینی تاکید کرد که این طرح هنوز تصویب نشده است.

ابتدای مارس 2021، دادگاه لاهه اعلام کرد که تحقیقاتی رسمی علیه "اسرائیل" به دلیل ارتکاب "جنایت جنگی" در کرانه باختری از جمله در قدس و نوار غزه آغاز خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها