پیام محکم و رعب‌آور صنعاء به ائتلاف متجاوز + عکس

پیام محکم و رعب‌آور صنعاء به ائتلاف متجاوز + عکس
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 15:05

صنعاء با برگزاری یک رژه با حضور هزاران نظامی، قدرت و آمادگی رزمی خود را برای متجاوزان به تصویر کشید.

العالم - یمن

استان «ذمار» یمن هفته جاری شاهد برگزاری یک رژه در مراسم فارغ‌التحصیلی نظامیان منطقه مرکزی تحت فرماندهی «عبدالخالق الحوثی» با حضور سه هزار نظامی و نیز نمایش تجهیزات نظامی با عنوان «ان عدتم عدنا» بود.

وب‌سایت «متابعات» در خبری در همین باره نوشت، صنعاء با این رژه آمادگی هزاران نظامی‌اش و نیز تجهیزات نظامی را به تصویر کشید، اقدامی که تحلیلگران نظامی، آن را باشکوه توصیف کردند.

در این مراسم سران ارشد صنعاء از جمله «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع ، «حمود عباد» شهردار صنعا و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن حضور داشتند.

شبکه خبری المسیره به نقل از المشاط گزارش داد، آمادگی بالا، آموزش، آگاهی و بصیرت نیروهای مسلح، از مسائل بسار مهم در جنگ و صلح است و نیروهای یمنی هم با انضباط مستمر، به مسئولیت خود در مقابله با ائتلاف متجاوز عمل کردند.

فرمانده نیروهای مسلح یمن با تأکید بر اینکه امسال به پیروزی خواهند رسید، گفت نیروهای این کشور در اوج آمادگی قرار دارند.

اخیرا «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که موافقت شورای سیاسی و دولت با هر گونه آتش‌بسی بستگی به دستآوردهای محسوس در چند ماه گذشته است.

وی گفت که ضرورت پرداخت حقوق کارکنان که از هفت سال پیش متوقف شده است و بازگشایی فرودگاه صنعاء برای بیش از یک مقصد مسافرتی، راهگشای موفقیت هر توافقی درباره آتش‌بس آتی است.

همچنین هفته جاری، «شورای ریاستی یمن» (وابسته به ائتلاف متجاوز) اعلام کرد، پیشنهاد جدید «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ویژه تمدید آتش‌بس را دریافت کرده و آن را بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، دو روز پیش (یکشنبه) با یک هواپیمای عمانی و نیز با همراهی هیأتی از عمان وارد صنعاء شده است.

وی افزود، این سفر به منظور مشورت درباره تحولات مربوط به آتش‌بس و نیز پیشنهادهای گروندبرگ به منظور حل مسائل انسانی و اقتصادی انجام شده است.

آتش‌بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۰) آغاز شد و دوازدهم خردادماه بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (تا یازدهم مرداد) تمدید شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها