شبکه الجزیره درباره قتل شیرین ابوعاقله:

دروغ بودن ادعای تل آویو بار دیگر ثابت شد

دروغ بودن ادعای تل آویو بار دیگر ثابت شد
پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 18:37

شبکه تلویزیونی الجزیره در بیانیه ای به مناسبت صدمین روز قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار این شبکه به دست نظامیان صهیونیست با صدور بیانیه ای بر دروغ بودن ادعاهای تل آویو در این زمینه تاکید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

در این بیانیه آمده است: ۱۰۰ روز از ترور ابوعاقله گذشت و دروغ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی بیش از پیش روشن و معلوم شد که همه این ادعاها برای فرار از مجازات مطرح شده است.

شبکه الجزیره افزود: تحقیقات مستقل تاکید کرد که شیرین ابوعاقله به صورت عمدی توسط نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته است.

بیانیه مذکور تاکید کرد: ما همچنان تلاش می کنیم پرونده ابوعاقله را به دیوان کیفری بین المللی ارسال کنیم.

این در حالی است که پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از سه منبع مطلع صهیونیستی و آمریکایی که نامشان را فاش نکرده، نوشت: ایالات متحده از "اسرائیل" خواسته که در «دستورالعمل تعامل» نظامیان رژیم تل آویو در کرانه باختری بازنگری کند.

به نوشته این پایگاه خبری، درخواست دولت بایدن از ارتش رژیم صهیونیستی برای بازنگری در شیوه تعامل و رفتارش در کرانه باختری در ادامه واکنش‌ها به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره مطرح شده است.

آکسیوس در ادامه آورد: فشار ایالات متحده به تل آویو برای بازنگری دستورالعمل‌ها غیرعادی است؛ اما در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت بایدن برای اطمینان از پاسخگویی در قتل ابوعاقله تحت فشار است.

چندی پیش، وزارت خارجه آمریکا پس از تشدید فشارها برای واکنش نشان دادن به قتل شیرین ابوعاقله، سرانجام نتایج تحقیقات ادعایی خود درباره شهادت این خبرنگار الجزیره را که به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به قتل رسید، منتشر کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش مدعی شد: پس از یک تحلیل قانونی، تحلیلگران مستقل و طرف ثالث نتوانستند به جمع‌بندی مشخصی درباره منشأ گلوله‌ای که به قتل شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار آمریکایی-فلسطینی منجر شد برسند. متخصصان پرتابه‌شناسی به این نتیجه رسیدند که گلوله به شدت تخریب شده و رسیدن به جمع‌بندی واضح بر اساس آن امکان‌پذیر نیست!

گفتنی است، شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسیطینی الجزیره، ۱۱ مه گذشته توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین به شهادت رسید.

مهر

پربیننده ترین خبرها