سازمان ملل درباره گسترش خطرناک گرسنگی در شاخ آفریقا هشدار داد

سازمان ملل درباره گسترش خطرناک گرسنگی در شاخ آفریقا هشدار داد
شنبه 29 مرداد 1401 - 14:36

سازمان ملل هشدار داد آمار گرسنگان شاخ آفریقا به زودی به ۲۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

العالم ـ آفریقا

بنابر گزارش رویترز، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد دست‌کم ۲۲ میلیون نفر تا ماه سپتامبر، ماه میلادی آینده، در منطقه شاخ آفریقا، جایی که با خشکسالی شدید روبه‌روست، در معرض خطر گرسنگی قرار خواهند گرفت.
خشکسالی در این منطقه که از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شد طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است و بر اثر این خشکسالی، میلیون‌ها دام جان خود را از دست داده، محصولات کشاورزی نابود شده و بخش‌هایی از کنیا، سومالی و اتیوپی در شرایط نزدیک به قحطی فرو رفته است.
همچنین بیش از یک میلیون نفر در این مناطق، در جست ‌و جوی آب و غذا، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.
در آغاز سال جاری میلادی، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد خواستار جمع‌آوری منابع مالی برای کمک به ۱۳ میلیون نفر شد که در آن زمان در شاخ آفریقا در خطر گرسنگی بودند.
در اواسط سال نیز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، افزایش بهای سوخت و مواد غذایی و از بین رفتن توجه اهداکنندگان جهانی به بحران غذایی در این منطقه، برنامه جهانی غذا برآورد کرد که ۲۰ میلیون نفر در این منطقه به کمک فوری نیاز دارند.
این نهاد وابسته به سازمان ملل با انتشار یک بیانیه تاکید کرد که این رقم تا سپتامبر به دست‌کم ۲۲ میلیون خواهد رسید.
در این بیانیه آمده که اگر در فصل بارانی آتی، فصل پاییز، باران چندانی در این منطقه نبارد و آسیب‌پذیرترین افراد کمک‌های بشردوستانه دریافت نکنند، گرسنگی تشدید خواهد شد و این آمار باز هم افزایش خواهد یافت.
دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، گفت: «هنوز پایانی برای این بحران خشکسالی قابل مشاهده نیست. جهان باید اکنون برای محافظت از آسیب‌پذیرترین جوامع در برابر تهدید قحطی گسترده در شاخ آفریقا اقدام کند.»
بر اساس اعلام برنامه جهانی غذا، ۴۱۸ میلیون دلار طی شش ماه آینده برای کمک به مردمی که بیشترین آسیب را در این منطقه می‌بینند، مورد نیاز است.

پربیننده ترین خبرها