بهای نفت به دلیل نگرانی درباره تشدید رکود اقتصادی کاهش یافت

بهای نفت به دلیل نگرانی درباره تشدید رکود اقتصادی کاهش یافت
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 10:19

طلای سیاه، نخستین روز از معاملات هفته جاری را با سیری نزولی آغاز کرد.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه به دلیل بیم از افزایش شدید نرخ بهره آمریکا که ممکن است به کندی اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای سوخت منجر شود، تنزل یافت و روند افزایش سه روزه خود را متوقف کرد.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با 1 دلار و 17 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 95 دلار و 55 سنت رسید. نگرانی در مورد کند شدن تقاضا در چین به دلیل بحران برق در برخی مناطق بر قیمت های امروز تأثیر گذاشته است. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز برای تحویل در سپتامبر با 1 دلار و 12 سنت یا 1.2 درصد کاهش، 89 دلار و 65 سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفتی برای سومین روز متوالی در روز جمعه هفته گذشته صعود کردند اما به دلیل تقویت دلار و نگرانی از تقاضا، هفته گذشته را با حدود 1.5 درصد کاهش به پایان رساندند.
هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در مؤسسه نیسان سکیوریتیز در این خصوص گفت: «سرمایه گذاران نگران هستند که افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باعث کندی اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت شود.»
وی افزود: «محدودیت برق چین در برخی مناطق نیز نگران کننده است زیرا می تواند بر فعالیت های اقتصادی تأثیر بگذارد.»
به گزارش رسانه های دولتی و یک شرکت برق، استان سیچوان در جنوب غربی چین هفته گذشته به دلیل کمبود شدید برق ناشی از امواج شدید گرما و خشکسالی، عرضه برق به منازل، ادارات و مراکز خرید را محدود کرد.
تقویت دلار آمریکا نیز که در بالاترین سطح در پنج هفته اخیر قرار دارد، بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است زیرا باعث گران شدن نفت برای خریداران سایر کشورها می شود.

پربیننده ترین خبرها