یورش شهرک نشینان صهیونیست به روستایی در قدس اشغالی

یورش شهرک نشینان صهیونیست به روستایی در قدس اشغالی
جمعه 11 شهريور 1401 - 18:50

منابع فلسطینی از درگیری میان اهای روستای «النبی سامویل» در شمال غرب قدس اشغالی با شهرک نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر صهیونیست خبر دادند.

العالم فلسطین اشغالی

نظامیان اشغالگر صهیونیست، دراین درگیری ها، ۴ نفر از جوانان فلسطینی و عده ای از فعالان صلح را بازداشت کردند.

با وجود ایست های بازرسی نظامی اسرائیلی و استقرار گسترده شهرک نشیان، ‌شهروندان فلسطینی نماز جمعه را در روستای «النبی سامویل» اقامه کرده و مخالفت خود را با اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر و تلاش های این رژیم برای سلطه بر اراضی شان اعلام کردند.

ده ها شهروند فلسطینی نیز با مشارکت در راهپیمایی نزدیک منطقه بلده الجیب در شمال غرب قدس اشغالی ، حمایت خود را از اهالی روستای «النبی ساموئل» اعلام کردند.

محمد ابوالحمص از فعالان اهل قدس که مورد حمله شهرک نشینان قرار گرفت ، خواهان حفظ این روستا و گسترش حضور فلسطینی ها درآن شد.

ابوالحمص گفت : با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم اشغالگر ، اهالی این روستا توانستند نماز جمعه را برگزار کنند.

همچنین فعالان قدس، مشارکت گسترده مردم این شهر درفعالیت هایی را که هفته آینده درحمایت از اهالی روستای «النبی سامویل» برگزار می شود ، خواستار شدند.

جمعیت روستای النبی ساموئل ۲۵۰ نفر است و آنان از سال ها پیش در معرض حملات شهرک نشینان و نیروهای صهیونیست قرار دارند.

مسجد این روستا بارها در معرض سلسله حملات اسرايیلی ها قرار گرفته و صهیونیست ها بارها مانع از پخش اذان شده اند و به برداشتن بلندگوها یا آسیب زدن به آن ها اقدام کرده اند.

مقامات رژیم اشغالگر طبقه دوم مسجد را بسته اند و مانع از مرمت طبقه سوم آن شده اند تا متروکه بماند و آن را به یک مکان تاریخی و گردشگری تبدیل کنند.

محمد حماده سخنگوی جنبش حماس از شهر قدس گفت : طرح یورش به روستای «النبی سامویل» و مسجد آن جنایتی است که مستلزم مقابله با تروریسم شهرک نشینان است.

وی اظهار داشت : طرح تروریستی مبنی بر یورش هزاران شهرک نشین به روستای «النبی سامویل» در روز جمعه آتی ،‌ جنایتی جدید است که به مجموعه جنایت های صهیونیست در یهودی سازی و اخراج اهالی قدس افزوده می شود.

پربیننده ترین خبرها