کرملین: روسیه و چین به دنبال سلطه بر جهان نیستند

کرملین: روسیه و چین به دنبال سلطه بر جهان نیستند
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 15:40

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که برخلاف سیاست‌گذاری‌ برخی کشورها، توافق‌های همکاری میان روسیه و چین در راستای سلطه بر جهان هدف‌گذاری نشده‌ است.

العالم ـ اروپا

بنابرگزارش اسپوتنیک، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین در سخنانی که از شبکه تلویزیونی روسیه۱ بخش شد، آمریکا را عامل ایجاد بی‌ثباتی و منبع رفتارهای تحریک‌آمیز خواند.

پیش از نیز، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در سخنرانی در مجمع اقتصادی شرق تاکید کرده بود که سلطه آمریکا در حوزه‌های سیاست و اقتصاد رو به افول است و این درحالی است که دیگر کشورها قدرتمندتر می‌شوند.

پوتین با اشاره به خودکامگی رهبران غرب خاطر نشان کرد: این تغییرات در حال وقوع است اما رهبران این کشورها به دیدن و تشخیص واقعیت تمایلی ندارند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سمرقند در دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین با انتقاد از سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب تصریح کرده بود: تلاش‌ها برای ایجاد دنیای تک قطبی اخیرا شکلی زشت به خود گرفته است و برای اکثریت غیرقابل قبول است.

وی با اشاره سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان با وجود هشدارها و مخالفت‌های پکن، تاکید کرده بود: روسیه قاطعانه به اصل چین واحد پایبند است و تحریکات آمریکا در تایوان را محکوم می‌کند.

رئیس جمهور چین نیز در این دیدار تصریح کرده بود که جهان با "تغییرات عظیم بی سابقه در تاریخ" مواجه است.

پربیننده ترین خبرها