سردرگمی سران رژیم صهیونیستی در آستانه نزدیک شدن به پنجمین دوره انتخابات کنست

 سردرگمی سران رژیم صهیونیستی در آستانه نزدیک شدن به پنجمین دوره انتخابات کنست
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 20:35

سردرگمی رژیم صهیونیستی بین کاهش یا افزایش عملیات نظامی علیه فلسطینیان، منجر به فشار حداکثری بر کرانه باختری و مردم مظلوم آن می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

مناقشه و اختلاف نظر همچنان در میان تصمیم گیرندگان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی ادامه دارد، علاوه بر این دولت موقت در آستانه نزدیک شدن به پنجمین دوره انتخابات پارلمانی، در مورد بهترین روش برای برخورد با فلسطینی‌ها در کرانه باختری، کنترل امنیت، دستیابی به ثبات، و انحلال گروه‌ها و هسته‌های مسلح، دستگیری فعالان و مظنونان، خنثی کردن عملیات‌های مورد انتظار، ممانعت از اقدامات شخصیت‌های خطرناک، تامین امنیت شهرک‌نشینان و حفاظت از آنها و اموالشان، دچار سردرگمی است.

با توجه به افزایش عملیات های مقاومت توسط بخش های مختلف فلسطینی از اقشار مختلف اجتماعی و طبقات سنی متفاوت، ساکنان شهرها، اردوگاه ها و شهرک ها و همچنین افزایش پیامدهای منفی این عملیات ها، این اختلاف در رژیم صهیونیستی تشدید و راه حل های ممکن و قابل اجرا پیچیده می شود.

این عملیات های مقاومت اعم از موفقیت آمیز یا ناموفق، منجر به مواردی همچون ترس، وحشت و اختلالات روانی می گردد که درمان آنها پیچیده و طولانی است و نتایج بد آنها با گذشت زمان تشدید می شود، آمار روانپزشکان و کلینیک های روانپزشکی دولتی رژیم صهیونیستی حاکی از افزایش تعداد بیماران روانی و افرادی است که در نتیجه ترس، وحشت و احساس حقارت نسبت به خطر مراجعه کرده اند.

آیلت شاکید وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی و دیگران، خواستار تشکیل جلسه یائیر لاپید، نخست‌وزیر و شورای امنیت، اتخاذ تصمیمات قاطع، تسریع در آغاز عملیات گسترده و عملیات نظامی همه جانبه دربرگیرنده تمامی مناطق کرانه باختری رود اردن شدند.

این تیم بر این باور است که تهاجم همه جانبه و اجرای عملیات گسترده ای مشابه عملیات «دیوار دفاعی»، موثرترین و سریع ترین راه حل و تنها گزینه برای تامین امنیت شهرک ها است. زندگی عادی تنها با تهاجم جدید به تمام مناطق کرانه باختری و تحمیل یک رژیم شدید امنیتی و نظامی بر فلسطینیان محقق می شود.

تیم دیگر در رژیم صهیونیستی متشکل از رهبران سرویس های امنیتی، رئیس «شین بت» در سازمان «امنیت داخلی اسرائیل»، گروه زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی کهنه کار، تعدادی از افسران ارشد بازنشسته و نخبگان است.

محققین امور استراتژیک بر این باورند که تهاجم به کرانه باختری به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی گسترده و فراگیر، مشابه عملیات سپر دفاعی در سال 2002، اشتباه بزرگ استراتژیک محسوب می شود؛ چراکه ضمن وارد کردن خسارات سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی، چرخه خشونت را علیه آنها گسترش می دهد و با سوق دادن عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین و سرویس های امنیتی آن به سمت شرکت در عملیات «مقاومت»، ممکن است به پیوستن به صفوف انتفاضه منجر شود.

این تیم ترجیح می دهد عملیات امنیتی را به شکل جاری حفظ و تنها در صورت لزوم آن را تشدید کند. با این کار ارتش از خسارت در امان می ماند و رژیم صهیونیستی از مخالفت دولت آمریکا و برخی کشورهای عربی دور می مانند.

به علاوه از نظر این تیم، کرانه باختری ممکن است مانند گلوله ای شعله ور از کنترل خارج شود و اگر ارتش نتواند در جای خود آن را کنترل کند، خطر تمام کرانه باختری را در بر می گیرد و با تحت تاثیر قرار گرفتن شهرهای عرب نشین رژیم صهیونیستی به خطر می افتد.

مقامات رژیم اشغالگر با سردرگمی میان این دو گزینه و نظر این دو گروه، همچنان به سرکوب کرانه باختری، مردم فلسطین و حمله به ساکنان آن ادامه می‌دهند و هر روز به مناطق مختلف آن حمله می‌کنند، فرزندانش را می‌کشند، ده‌ها تن از مردان و زنانش را دستگیر می‌کنند، ویرانی به بار می آورند و به عملیات تهاجمی خود همواره ادامه می دهند.

این اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، جنگی کامل و همه جانبه را بر همه فلسطینی ها تحمیل می کند. بر همه فلسطینیان واجب است که با آنها مقابله کنند و در مقابل دشمن از خود استواری، پایداری، سرسختی، قدرت و قاطعیت نشان دهند.

پربیننده ترین خبرها