مقام حزب‌الله: مقاومت دشمن صهیونیستی را مجبور کرد حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد

مقام حزب‌الله: مقاومت دشمن صهیونیستی را مجبور کرد حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد
يکشنبه 10 مهر 1401 - 18:47

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که ما دشمن را مجبور کردیم تا درخواست ما را بپذیرد و حقوق گازی لبنان را به رسمیت بشناسد.

العالم - لبنان

« محمد رعد » رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که بحرانی در لبنان وجود دارد که به دنبال راه حل‌های ممکن برای آن‌ها در زمان خاص هستیم و تلاش می‌کنیم تا در این زمان دولت تشکیل دهیم. ما همچنان تلاش می‌کنیم تا یک دولت تمام عیار برای پاسخگویی به مقتضیات اداره کشورمان تشکیل دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما با دشمنی ( رژیم صهیونیستی ) روبرو هستیم که هیچ کسی غیر از خودش را در این دنیا نمی‌شناسد، اما وقتی متوجه نیاز به منابع گازی خود شدیم، یقه دشمن را گرفتیم، ما در واقع حقوقی را که دشمن می‌خواست نادیده بگیرد، حفظ کردیم. ما دشمن را مجبور کردیم که درخواست ما را پذیرفته و حقوق لبنان را به رسمیت بشناسند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد: ما گام بزرگی برداشتیم و از موضع لبنان حمایت می‌کنیم تا حقوق دریایی خود را حفظ کنیم و به منابع گازی خود که حق فرزندان و نسل‌های آینده در لبنان است، دست پیدا کنیم.

محمد رعد در ادامه افزود: ما اطمینان داریم که این مساله با حضور و آمادگی مقاومت و موضع مستحکمی که اتخاذ کرده ایم، محقق خواهد شد، ما هرگز اجازه نخواهیم داد بخشی از حق لبنان در آب‌های سرزمینی‌اش غصب شود، همچنین اجازه غارت ثروت‌های طبیعی و حاکمیت لبنان را نخواهیم داد.

وی اعلام کرد: آنچه را که امروز بدست نمی‌آوریم، قطعاً در روزهای آینده به دست خواهیم آورد و دشمن نیز از این امر به خوبی آگاه است و به همین دلیل تلاش می‌کند از ارائه این فرصت به ما که یکی پس از دیگری سیلی به آن وارد کند، جلوگیری نماید.

رعد تاکید کرد: ما اطمینان داریم اگر آمادگی مقاومت و موضع سرسختانه‌اش علیه دشمن نبود ، قطعاً آنها حقوق لبنان را به رسمیت نمی‌شناختند».

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان افزود: ما همچنان در برابر دشمن می‌ایستیم تا مانع دست درازی آن به امنیت، حاکمیت و ثبات کشورمان شویم. ماهمچنین گام‌هایی برای دستیابی به ثبات کشور برداشته‌ایم بدون اینکه دشمن بتواند سوء استفاده یا قلدری کند.

وی در در پایان گفت: ما در سطح شرایط اقتصادی اقداماتی را انجام می‌دهیم که مشکلات خانواده‌ها را چه در زمستان و چه در سال تحصیلی جاری آسان می‌کند. همه امیدوارند که نهادهای دولتی به ثبات بازگردند و به کار خود در راستای منافع مردم ادامه دهند.

روز گذشته «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت در جریان دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان پیام کتبی «آموس هوکشتاین»، فرستاده آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی را تحویل عون داد. این پیام درباره پیشنهادات فرستاده آمریکایی در خصوص پرونده مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی است و رسانه‌های صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بودند که پیش‌نویس توافق پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی نیز جزو محتوای این پیام است.

منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند که فضای پرونده مرزبندی مثبت است و لبنان می‌تواند حقوق کامل خود را در منطقه دریایی به دست بیاورد.

یک منبع لبنانی مطلع در مذاکرات ترسیم مرزها نیز اعلام کرد، در پیشنهاد مکتوبی که لبنان از آمریکایی‌ها دریافت کرده، تمام خواسته‌های لبنان لحاظ شده است. لبنان به اسرائیل هیچ منطقه امنیتی که قبلا خواستار تسلط بر آن را داده بود، را نه واگذار کرده و نه خواهد کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها