حماس: در برابر حملات دشمن، روابط خود را با سوریه گسترش می‌دهیم

حماس: در برابر حملات دشمن، روابط خود را با سوریه گسترش می‌دهیم
شنبه 30 مهر 1401 - 15:10

سخنگوی جنبش حماس حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و گفت که حماس روابطش را با دمشق گسترش می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

در پی حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن بیان این‌که حماس روابطش را با دمشق گسترش خواهد داد، این حمله را به شدت محکوم کرد.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، در بیانیه سخنگوی حماس آمده است: «حملات شبانه دشمن صهیونیستی به خاک سوریه، یک جنایت و ظلم آشکار و متکرر صهیونیستی علیه امت اسلامی بود و در ادامه قتل و ترور مردم فلسطین تعریف می‌شود».

حازم قاسم، در ادامه گفت که حماس همواره در کنار سوریه ایستاده و روابط خود را با دمشق در راستای هم‌افزایی در برابر مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی، توسعه می‌دهد.

او تأکید کرد که گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف فشار بر نیروهای فعال در امت اسلامی و ممانعت از همبستگی آن‌ها در خصوص فلسطین صورت می‌گیرد و در این راستا رژیم تل آویو از سیاست سازش برخی کشورها نیز بهره می برد.

منابع خبری سوری در اواخر شب گذشته از شنیده شدن صدای چندین انفجار در آسمان دمشق خبر دادند.

شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد که پدافند هوایی این کشور موفق شده است چندین هدف متخاصم را در آسمان دمشق رهگیری و منهدم کند.

بیانیه حماس و تأکید بر تعمیق روابط با دولت سوریه پس از آن است که هیأتی از این جنبش روز چهارشنبه هفته گذشته(۲۷ مهر) پس از ۱۰ سال وارد دمشق شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

این دیدار همچنین موجب خشم دولت آمریکا شد و «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) مدعی شد، استقبال رئیس جمهور سوریه از هیأت سیاسی حماس، به منافع مردم فلسطین آسیب می‌رساند و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن را تضعیف می‌کند.

پربیننده ترین خبرها