اعتصاب یک میلیون کارگر؛ قطارها از امشب در سراسر اتریش از کار می افتند

اعتصاب یک میلیون کارگر؛ قطارها از امشب در سراسر اتریش از کار می افتند
دوشنبه 7 آذر 1401 - 19:19

رفت و آمد همه قطارهای راه آهن اتریش از نیمه شب دوشنبه با اعتصاب ۲۴ ساعته نزدیک به یک میلیون کارگر این شرکت بر سر دستمزد، در نزدیک به هشت هزار مسیر ارتباطی متوقف می شود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این اعتصاب، حمل و نقل ریلی اتریش را در همه سطح ها از همگانی تا خدمات منطقه ای، قطارهای شبانه مسافت های طولانی و قطارهای باربری، مختل کرده است.

رئیس شبکه راه آهن اتریش وعده داده است که خدمات ترابری راه آهن از روز سه شنبه کم و بیش به حال عادی برخواهد گشت. اتریش که میان هشت کشور شامل ایتالیا، آلمان، سوئیس، مجارستان و جمهوری چک قرار دارد، مرکز مهمی برای سفرهای ریلی اروپایی به شمار می رود.

اتحادیه اصلی کارگران راه آهن خواستار افزایش دستمزد ماهانه به میزان ۴۰۰ یورو (۴۱۷ دلار) برای ۵۰ هزار شاغل در این بخش شده است. اما پیشنهاد شرکت راه آهن، افزایش ۲۰۸ یورویی دستمزد به همراه یک پرداخت ۱۰۰۰ یورویی است.

این اتحادیه این اعتصاب را هشداری پس از ناموفق ماندن پنجمین دور مذاکرات در روز یکشنبه خواند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، کارگران خطوط راه آهن کشور اتریش روز یکشنبه اعلام کرده بودند که در اعتراض به وضعیت معیشت خود، روز دوشنبه اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته بیشتر کشورهای اروپایی شاهد اعتراض و تحصن شهروندانشان به خاطر بروز مشکلات معیشتی بوده‌اند. کارگران راه‌آهن اتریش اعلام کردند که روز دوشنبه دست از کار خواهند کشید تا دولت به وضعیت معیشتی آنها رسیدگی کند.

از هم اکنون خبر اعتصاب کارگران راه‌ آهن در اتریش موجب تعطیلی قطارها و اختلال در حمل و نقل شهری در این کشور شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها