ژنرال سابق ارتش اشغالگر: فروپاشی ارتش خیلی دور نیست!

ژنرال سابق ارتش اشغالگر: فروپاشی ارتش خیلی دور نیست!
يکشنبه 20 آذر 1401 - 14:42

محافل نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تصویری واقعی از وضعیت درونی این ارتش، وخامت شدید اوضاع، عدم آمادگی رزمی سربازان، بی انگیزه بودن افراد و کاهش بی‌سابقه صلاحیت و توانایی افسران فاش کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

تصمیمات سران رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر باعث کاهش بازده‌ای سربازان و انگیزه آنها برای مبارزه شده است.

«ژنرال اسحاق بریک»، فرمانده سابق رژیم صهیونیستی و اساتید دانشگاه‌های نظامی رژیم با انتقاد از کاهش و سطحی شدن دوره آموزش سربازی، کمبود سرباز در نیروهای رزمی و پشتیبانی را نقطه ضعف بزرگ ارتش اشغالگران دانست و گفت: علاوه بر این عدم امنیت شغلی نیز مشکل آفرین شده به طوری که ارتش تاکنون اکثر افسران را به دلایل غیرقابل قبول اداری، اخراج کرده که خسارات غیرقابل محاسبه‌ای را به همراه داشت.

این مقام سابق صهیونیست در مقاله‌ای که در وب‌سایت عبری میدا منتشر شده است، افزود: «افسران و سربازان دیگر برای مدت طولانی آماده خدمت در صفوف ارتش نیستند، بلکه تصمیم گرفته‌اند به خانه‌های خود بازگردند و این برای ارتش عواقب بدی خواهد داشت. همچنین اطلاعات مالی آنها نشان می دهد که وضعیت معیشتی سربازان بد است در نتیجه منجر به فرار افسران خوب از ارتش می‌شود که ضربه مهلکی به کیفیت کار ارتش وارد می کند.»

این ژنرال سابق ارتش اشغالگران در بخشی از مقاله خود به صحبت‌های ایتامار راشل رئیس سابق بخش پرسنل ارتش اشغالگران اشاره کرده و نوشته است: «تا سال 2026 یگان هوایی رژیم 55 درصد از نیروی حرفه ای خود را از دست خواهد داد و آسیب طولانی مدت آن در مهمترین بخش‌های این یگان، یعنی نیروی انسانی، مکانیک هواپیما، کنترلر، تکنسین‌های سیستم های ویژه و برنامه ریزان ماموریت آشکار خواهد شد، بیشتر این نیروهای حرفه ای غیر قابل جایگزینی هستند و تا سال 2025 نیمی از آنها ارتش را ترک خواهند کرد و افراد بی تجربه جای آنها را خواهند گرفت، یعنی نیروی هوایی به سطحی از ضعف و کمبود نیرو خواهد رسید که قبلاً هرگز ندیده ایم.»

بریک افزود که پدیده ای که راشل در مورد آن صحبت کرد، مختص یگان هوایی نیست و در تمام شاخه‌های دیگر ارتش نیز مشاهده می‌شود! این امر نشان می‌دهد تصمیمات نادرست اتخاذ شده توسط رهبران ارشد ارتش منجر به خطاها و آسیب‌های جدی شده و مانند یک گلوله برفی که ابتدا کوچک بوده و رفته رفته بزرگتر شده و اکنون مسیر حرکتش، تنها به سمت پرتگاه است.

وی همچنین در این مقاله به شکاف بزرگ در عنصر انسانی ارتش اشاره می‌کند که در نتیجه مدیریت رژیم رخ داده است.

این اولین بار نیست که هشدارهای رژیم صهیونیستی در مورد کاهش توانمندی ارتش و صلاحیت ضعیف آن مطرح می شود؛ البته بدون این هشدارها نیز بسیاری از رویارویی های نظامی اخیر ارتش با مقاومت به ویژه در غزه، بیانگر همین واقعیت بود. رویارویی های زمینی، رو در رو، و از فاصله صفر بیانگر این است که انجام نبردهای نظامی بزرگتر در جبهه های سخت تر برای ارتش صهیونیستی دشوار است چراکه ممکن است به پدیدآمدن شکاف های مرگبار بیشتری در ارتش منجر شود، ارتشی که زمانی ادعا می شد «مهار ناپذیر است»

پربیننده ترین خبرها