افسر صهیونیستی از جنایت و تجاوز در روستای فلسطینی طنطوره می‌گوید

دوشنبه 21 آذر 1401 - 10:22

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیویی را منتشر کردند که در آن یک افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی درباره کشتار طنطوره سخن می‌گوید، گویی‌که او داستانی سرگرم‌کننده تعریف می‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، این افسر صهیونیست در ویدیویی که آن را حساب کاربری سعودیون مع الاقصی در توییتر نیز بازنشر داده است، می‌گوید:‌ طنطوره یک روستای ثروتمند با خانه‌های زیبا بود، یک سرباز در آنجا به یک دختر 16 ساله فلسطینی تجاوز کرد، ما با یک انسان بسیار وحشی همراه بودیم که به سادگی روستاییان را در قفس جمع می‌کرد و آنها را می‌کشت. همه مردان را جمع کردند و به آنها دستور دادند که روی زمین بنشینند و یکی از سربازان با مسلسل آمد و به سمت آنها شلیک کرد.

وی افزود: این همان چیزی است که در قتل عام الطنطوره اتفاق افتاد، سربازان یک شعله‌افکن برداشتند و اهالی را سوزاندند، وحشتناک بود.

ما از صحبت در مورد اقدامات او منع شدیم و من هم آن را برای کسی بازگو نکردم؛ زیرا یک رسوایی بزرگ است و من نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم.

طنطوره روستایی فلسطینی در ۲۴ کیلومتری جنوب شهر حیفا و در ارتفاق ۲۵ کیلومتری سطح دریا قرار دارد.

کشتار طنطوره در ۲۲ مه ۱۹۴۸ رخ داد که در آن حمله حدود ۲۵۰ فلسطینی قتل‌عام شدند. تدی کاتس پژوهشگر اسرائیلی و محمد الطنجی محقق فلسطینی درباره این جنایت پژوهش‌هایی انجام داده و صحت این موضوع را تایید کردند.

گروه‌های مسلح صهیونیستی این روستا را ویران و ۱۷۲۸ خانوار آن را آواره کردند و سپس در سال ۱۹۴۹ بر روی خرابه‌های آن، مستعمره نحشولیم و مستعمره دور تاسیس شد.

پربیننده ترین خبرها