صنعاء: اتحادیه اروپا جانبداری خود را از افراد فاسد در یمن علنی کرد

صنعاء: اتحادیه اروپا جانبداری خود را از افراد فاسد در یمن علنی کرد
سه شنبه 22 آذر 1401 - 23:00

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن محکومیت بیانیه اخیر اتحادیه اروپا، تأکید کرد که مواضع این اتحادیه باعث طولانی شدن جنگ در یمن شده است.

العالم - یمن

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، اکاذیب و اطلاعات نادرستی را که در بیانیه اتحادیه اروپا درباره موضوع صلح در این کشور آمده بود، محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) ضمن نقل بیانیه وزارت خارجه این کشور گزارش داد، اتحادیه اروپا مطالبات صنعاء را مطالبات افراطی خواند و این مسئله نشانگر سقوط اخلاقی و ارزشی است که می‌تواند به نقش احتمالی این اتحادیه در موضوع صلح آسیب بزند.

صنعاء ادامه داد: مطالبات ما درباره هر گونه آتش‌بس جدید، به ضوح بر رفع محاصره بندرگاه الحدیده، بازگشایی فرودگاه صنعاء، توقف غارت منابع یمن و تخصیص دادن آن برای پرداخت حقوق تأکید دارد.

در این بیانیه تأکید شد، اتحادیه اروپا در مقدمه بیانیه خود بر احترام به حاکمیت و استقلال یمن تأکید کرده بود، ولی بهتر بود که تجاوزگری و اشغالگری [ائتلاف سعودی-اماراتی] را محکوم می‌کرد.

وزارت خارجه یمن ادامه داد: اتحادیه اروپا مجبور نبود بر جانبداری علنی خود از افراد فاسد و دزدی تأکید کند که کشورهای متجاوز بر خلاف اراده ملت یمن، آنان را به کار گرفته‌اند.

این نهاد یمنی با اشاره به آمادگی این کشور برای حصل واقعی و پایبندی به مطالبات عادلانه و بر حق ملت خود، از اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل خواست که سیاستهای خود را اصلاح کنند؛ زیرا این سیاستها باعث طولانی شدن جنگ در یمن شده و مانعی برای صلح در این کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها