رای‌دهنده آمریکایی دو انتخاب دارند؛ رئیس‌جمهور روانی و رئیس‌جمهور عقب‌مانده!

رای‌دهنده آمریکایی دو انتخاب دارند؛ رئیس‌جمهور روانی و رئیس‌جمهور عقب‌مانده!
دوشنبه 5 دی 1401 - 11:01

"کریسمس بر همه مبارک، از جمله به مارکسیست‌های چپ‌افراطی که در تلاش برای ویران کردن کشور ما هستند، و همچنین به دفتر تحقیقات فدرال که به طور غیرقانونی به رسانه‌های اجتماعی پول می‌دهد تا یک دموکرات عقب‌مانده ذهنی را در برابر دونالد ترامپِ درخشان، بابصیرت و دوستدار ایالات متحده تبلیغ کنند". خواننده این مطالب چنین تصور می‌کند که نویسنده‌اش قطعا یک بیمار روانی است.

العالم- کشکول

نویسنده این سطور که نمایندگان دموکرات ایالات متحده را " مارکسیست‌های چپ‌افراطی" توصیف کرده که در تلاش هستند کشور را ویران کنند، و نیز جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را "عقب‌مانده ذهنی" خوانده و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق تمجید و او را "درخشان و بابصیرت" توصیف کرده است، کسی نیست جز شخصِ ترامپ که آن را در شبکه اجتماعی اخیرا راه اندازی شده خود به نام "تروث سوشال" (شبکه اجتماعی راستگو) و به مناسبت عید کریسمس منتشر کرده است.

ما معتقدیم هوادارانِ آمریکایی ترامپ، که به ساختمان کنگره یورش برده و برای ابطال نتایج انتخابات تلاش می‌کردند و سعی در قتل تمام مخالفان ترامپ، از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان داشتند، هنگام قرائت این پیام تبریک ترامپ کوچک‌ترین شکی درباره هوش، ذکاوت و تدبیر رهبرشان ندارند؛ زیرا آنها حال و آینده خود را در او می‌بینند و لذا چنین نوشتاری، هرگز از عشق آنها نسبت به ترامپ کم نمی‌کند.

اینجا از یک انسان معمولی و بادرایت، که ماهیت و شخصیت افراد را بر اساس گفتار و کردارشان می‌سنجد، سوال می‌کنیم که "چگونه در مورد یک فرد عادی که خود را تحسین، و مخالفان خود را چنین عوامانه انتقاد می‌کند، قضاوت می‌کند؟" بله، حداقل توصیفی که او در مورد چنین فردی ارائه می‌دهد این است که او را شخصی بی‌پروا توصیف می‌کند. ولی اگر مخاطبِ ما بداند که نویسنده این سطور شخصی است که به مدت ۴ سال آمریکا- کشوری که ادعا می‌شود ابرقدرت جهان است- را اداره و رهبری می‌کرد، چه نظری خواهد داد؟ آیا در مورد وجود دموکراسی در آمریکا دچار شک و تردید نمی‌شد؟ دموکراسی از جمله به معنای انتخاب بهترین‌ها برای رهبری هر کشوری است، اما چیزی که بیش از 6 سال است در آمریکا می‌بینیم این است که رای‌دهندگان آمریکایی در میدانی تنگ و باریک قرار گرفته‌اند و مجبورند بین دو رئیس‌جمهور "عقب‌مانده ذهنی" مانند بایدن- همانطور که نیمی از مردم آمریکا چنین نظری درباره او دارند- و رئیس‌جمهور "بیمار روانی" مانند ترامپ، یکی را انتخاب کنند.

نکته عجیب این ایست که دموکراسی آمریکایی، زمانی‌که یک بیمار روانی مانند ترامپ و یا یک عقب‌مانده ذهنی مانند بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور بر ملتی تحمیل می‌کند تقریبا هیچ ساز و کاری برای عزل آنها در صورت بروز علائم دیوانگی و جنون در آنها، ندارد و ملت بایستی او را تا پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش تحمل کنند.

پربیننده ترین خبرها