شکل گیری آپارتاید وهابی - عربی در بحرین

شکل گیری آپارتاید وهابی - عربی در بحرین
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1390 - 10:12

روزنامه عرب زبان الاخبار از بحرين به عنوان کشور مجازات ياد کرد که رژيم حاکم در آن به زن و مرد و پير و جوان رحم ندارد و از هر وسيله اي براي سرکوب و کشتار مردم استفاده مي کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم ، الاخبار با درج مقاله اي در آخرين شماره خود نوشت : دامنه حملات نيروهاي امنيتي بحرين که با ورود نيروهاي سپر جزيره به اين کشور آغاز شد ؛ به مساجد ، حسينيه ها و مراسم هاي مذهبي نيز کشيده شده است .
چنين اقداماتي بيانگر وهابيتي است که هر چيز مخالف را "بدعت" مي خواند ، مذهب هاي ديگر را "کفرآميز" مي داند و متعاقباً به سرکوب پيروان مذهب ها مي پردازد .
اين روزنامه افزود : رژيم آپارتايد عربي به سرعت در بحرين تشکيل مي شود؛ رژيمي نژادپرست که مردم را به دو دسته طرفدار و خائن تقسيم مي کند . خائنين به زعم آنان همان مخالفان شيعي و سني هستند.
الاخبار افزود : بحرين کشور مجازات است . هيچ چيزي در اين کشور محترم شمرده نمي شود نه کودک نه زن نه مراکز آموزشي نه اماکن عبادي و متعاقباً آراء ديگران نيز ارزشي ندارد.
در ادامه مقاله روزنامه الاخبار آمده است : شايد تخريب مساجد و هتک حرمت حسينيه ها که برخي از اين اماکن عمري هزار ساله دارد ، پس از نقض حقوق ، حبس و شکنجه زنان دومين اتفاق دردناک براي مردم بحرين باشد .
طبق آمار منتشره ؛ ارتش بحرين روز جمعه گذشته با پشتيباني نيروهاي اشغالگر کشورهاي حاشيه خليج (فارس) 27 مسجد تکميل شده و نيمه کاره را به به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخريب کرد.
حملات نيروهاي امنيتي بحرين تا حد سوزاندن نسخه هايي از قرآن کريم موجود در مساجد تخريب شده پيش رفت .بيشتر نسخه هاي سوخته شده قرآن کريم چاپ عربستان بود و بنابراين ادعاي سوزاندن نسخه هاي تحريف شده قرآن کريم ادعايي پوچ محسوب مي شود.
عبداللطيف المحمود روحاني افراطي طرفدار رژيم آل خليفه براي توجيه سوزاندن نسخه هاي قرآن کريم مدعي شد که صحابه پيامبر نيز نسخه هاي قرآن کريم را سوزاندند که حساب اين امر جداي از حساب بي حرمتي به مساجد و قرآن کريم در بحرين است .
يک عضو شوراي مرکزي مجمع علماي بحرين در مصاحبه با الاخبار مي گويد : چرا جهان اسلام عليه کشيشي که مي خواست يک نسخه قرآن کريم را بسوزاند ، جار و جنجال به پا کرد ولي درباره سوزاندن و پاره کردن بيش از 45 نسخه قرآن کريم در بحرين سکوت اختيار کرده است ؟
نيروهاي امنيتي بحرين به تعداد زيادي از حسينيه ها حمله و آنها را تخريب کردند . آمارهاي مختلفي درباره اين حسينيه ها و مساجد و نسخه هاي سوخته شده قرآن کريم منتشرمي شود. بعضي آمارها حاکي از حمله به 7 حسينيه و برخي آمارها نيز حاکي از حمله به 412 حسينيه و تخريب بيش از 35 مسجد و يک هزار و 70 محل پذيرايي حسينيه ها و سوزاندن بيش از 83 نسخه قرآن کريم و يک هزار و 12 کتاب دعا و زيارت است .
گويا تخريب مساجد هنوز رژيم آل خليفه را راضي نکرده است ؛ چون جاسم السعيدي وهابي وابسته به دربار سلطنتي بحرين خواستار تخريب يکي از مهمترين مساجد به نام مسجد شيخ عزيز در منطقه السهله شده و با لحني توهين آميز و بي شرمانه گفته است که سگي مرده در مسجد شيخ عزيز وجود دارد که به آن تبرک مي جويند و با اين کار به خدا شرک مي ورزند.
نيروهاي سپر جزيره از روز هيجدهم مارس که وارد بحرين شدند ، تخريب مساجد و حسينيه ها ، محدود کردن فعاليت هاي مذهبي ، کفرآميز خواندن مذهب هاي اسلامي و ديگر اقدامات وهابي را آغاز کردند .
مساله وهابي ها با آغاز اولين حمله نيروهاي امنيتي به حسينه ها و ديوانيه ها (مرکز تبليغي و تجمعي است که در مراسم هاي مختلف ديني در آن از ميهمانان پذيرايي مي شود)آغاز شد. اين مراکز به لحاظ قانوني مجوز فعاليت ندارد ؛ اما در چارچوب عرف اجتماعي و مذهبي فعاليت مي کنند.
مقام هاي بحرين حمله به اين مراکز را با شعار بدعت ديني آغاز کردند و به آتش زدن و از بين بردن پلاکاردها و پرچم هاي مذهبي و عاشورايي پرداختند و دامنه حملات خود را به مساجد نيز کشاندند.
تفکر وهابي با ويران کردن مساجد، حسينه ها و پاره کردن کتاب هاي دعا و اهانت و آتش زدن قرآن، حمله به منازل مردم پاره کردن تصاوير روحانيون در منازل مردم بيشتر آشکار شد.

اقدام ديگر مقام هاي بحرين هدف قرار دادن برخي از مساجدي بود که روحانيون در آنجا دفن شده بودند.
اين مساجد مجوز فعاليت داشتند و در موقوفات جعفري ثبت شده بودند، بنابر هيچ علتي براي تخريب آنها وجود نداشت. علاوه بر ويران کردن مساجد، ضريح هاي موجود در عبادتگاه ها نيز از جا کنده شدند امري که وهابيت آن را بدعت و بي ارتباط با دين مي داند.
سته هاي عزاداري به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنين هيات هاي جوانان که براي نشان دادن مخالفتشان با تصميم مقام هاي حاکم از منزل خارج شده بودند، سرکوب شد و مزدوران به سمت مردم تيراندازي کردند.
يکي از اعضاي هيات مرکزي شوراي عملاء بحرين در اين خصوص گفت: «اکنون ما فهمي

پربیننده ترین خبرها