نتانیاهو ضمن حمایت از مسلح شدن صهیونیست‌ها: به دنبال تشدید تنش نیستیم

نتانیاهو ضمن حمایت از مسلح شدن صهیونیست‌ها: به دنبال تشدید تنش نیستیم
يکشنبه 9 بهمن 1401 - 15:29

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امروز کابینه ضمن حمایت از مسلح شدن شهرک‌نشینان ادعا کرد که تل‌آویو به دنبال تشدید تنش با فلسطینی‌ها نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۹ ژانویه)، در آغاز نشست هفتگی کابینه خود در خصوص پاسخ به عملیات استشهادی اخیر در قدس اشغالی مدعی شد که این رژیم به دنبال تشدید تنش با فلسطینی‌ها نیست اما در عین حال آماده برخورد با هر احتمالی است.

شامگاه جمعه، در پی عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی دستکم هشت صهیونیست کشته و پنج نفر زخمی شدند. این عملیات در پاسخ به یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و شهادت نزدیک به ۱۰ فلسطینی صورت گرفت.

به اعلام شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در نشست امروز کابینه خود، با تروریستی خواندن عملیات استشهادی فلسطینی‌ها مدعی شد: «پاسخ ما به تروریسم سنگین و دقیق خواهد بود. ما به دنبال تشدید نیستیم اما آماده برخورد با هر احتمالی هستیم. ما صدور مجوز اسلحه برای هزاران اسرائیلی را افزایش می‌دهیم و روال آن را تسریع می‌کنیم».

وی افزود: ما به زودی گامهایی برای تقویت شهرکسازی برخواهیم داشت.

این در حالی است که دفتر نخست‌وزیری رژیم موقت صهیونیستی، شب گذشته اعلام کرد که کابینه سیاسی-امنیتی این رژیم بعد از نشستی ۳ ساعته تصمیم گرفت که در واکنش به عملیات استشهادی در قدس اشغالی، تدابیر امنیتی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را افزایش دهد.

شب گذشته اعلام شد که در کابینه امنیتی تل‌آویو توافق شد که خانه مبارز فلسطینی که عملیات موفق در قدس اشغالی را انجام داد، به منظور آماده‌سازی برای تخریب، فوراً پلمپ شود. همچنین مقرر شد حقوق، بیمه و سایر مزایا از خانواده‌های عاملان عملیات‌های مقاومت فلسطین سلب شود.

پیشتر اعلام شده بود که قرار است در نشست امروز کابینه نتانیاهو، لایحه عدم صدور شناسنامه برای خانواده‌های مبارزان فلسطینی مورد بررسی قرار گیرد و اقداماتی برای تسریع و گسترش صدور مجوز سلاح گرم برای شهرک‌نشینان و تقویت نیروهای امنیتی به‌منظور بازداشت بیشتر فلسطینیان صورت گیرد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی در راستای سیاست‌های افراطی و تند کابینه جدید این رژیم علیه فلسطینی‌ها، در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه جمعه شب در قدس اشغالی، دیروز اعلام کرد: «شهروندان [صهیونیست] بیشتری باید اجازه حمل سلاح داشته باشند».

به نوشته نشریه نیویورکر آمریکا، «خرید اسلحه در اسرائیل نیازمند مجوز "دولتی" است و فرد خریدار باید شرایط لازم برای دریافت این مجوز را داشته باشد. یعنی دارای حداقل سن ۲۷ سال باشد و خدمت سربازی را پشت سر گذاشته باشد و در تست ایمنی اسلحه و دریافت نامه از پزشک مبنی بر برخورداری از سلامت جسمی و روانی پذیرفته شده باشد».

پربیننده ترین خبرها