سید حسن نصرالله: بر دوران سرکشی رژیم صهیونیستی پایان می دهیم/ پروژه آمریکا در خاورمیانه در هم شکسته شد

سید حسن نصرالله: بر دوران سرکشی رژیم صهیونیستی پایان می دهیم/ پروژه آمریکا در خاورمیانه در هم شکسته شد
پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 - 19:37

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: می توانیم دشمن صهیونیستی را شکست دهیم و به دوران سرکشی اسرائیل پایان دهیم و این ارتش را که شکست ناپذیر عنوان شده بود، از بین ببریم.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (پنجشنبه) در آیین سالروز تاسیسی موسسه تربیت و تعلیم اسلامی و ولادت باسعادت حضرت امام مهدی (عج) در سخنانی خاطرنشان کرد: همه تلاش های خود را برای حفظ و تقویت بنیان موسسه تربیت و تعلیم اسلامی بکار خواهیم برد و دامنه فعالیت آن را گسترش خواهیم داد.

وی به وضعیت ناگوار فرهنگی و انحطاط اخلاقی در جوامع غربی و ترویج رفتارهای غیراخلاقی و بی بند و باری از سوی آمریکا اشاره و تصریح کرد، وزارت خارجه آمریکا از همه سفارتخانه های خود خواسته است که در کشورهایی که فعالیت می کنند، همجنس گرایی را ترویج و از آن دفاع کنند و هرکسی نیز که با آن مخالفت کند، محکوم کنند. آمریکا همه اینها را هدفمند انجام می دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره آسیب های اجتماعی و خطراتی که جوانان را تهدید می کند، گفت: که مواد مخدر یکی دیگر از تهدیدهای خطرناک خصوصا در مدارس است و کسی که آن را ترویج می کند، از بدترین مفسدان روی زمین است و در مقابله با این خطر بزرگ دو راه وجود دارد که نخست باید مبتلایان به اعتیاد را درمان کرد و براساس آن اگر فردی معتاد شد با برنامه و پزشکی و روان کاوی او را معالجه کرد و یا تجار را بازداشت و زندانی کرد.

وی گفت: روش دیگر نیز این است که با الگوبرداری از راه انبیاء الهی در راستای تقویت بهبود شرایط روحی و روانی نسل ها و تعلیم و تربیت آنها گام برداشت. بر این اساس، اگر جوانان درخصوص پرهیز از ارتکاب گناه و معصیت و هرچه بدی هست، تربیت کنیم و این ارزش ها در ذهن و وجود آنها ملکه شود، آنها در مقابل آسیب ها و فسادها و هرگونه انحطاط و خشونتی مصون می شوند.

سید حسن نصرالله با اشاره به خشونت و نا امنی در آمریکا نیز افزود: روزی نیست که یک دانش آموز هم کلاسی خود یا معلم خودش را نکشد.

وی در ادامه با اشاره به ولادت با سعادت حضرت امام مهدی (عج) خاطرنشان کرد، مهمترین پیام و فرهنگ امید است. امید به آینده، یعنی درهای بسته شده وجود ندارد و تاریکی برای همیشه نیست و بدنبال آن نور و روشنایی است و ظلم مطلق وجود ندارد و عدالت است. امید حزئی از فرهنگ دینی است. کسی که به خداوند ایمان دارد، چیزی به نام ناامیدی نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: خطرناک ترین یاس و ناامیدی، قبول اشغالگری و قبول شروط اشغالگر و تسلیم شدن است. اما مقاومت در لبنان با همه گروهها از منظر امید به حرکت درآمد و تاکید کرد که می توانیم این دشمن را شکست دهیم و به دوران سرکشی اسرائیل پایان دهیم و این ارتش را که شکست ناپذیر عنوان شده بود، از بین ببریم. مقاومت نتیجه امید بود و تسلیم شدن نتیجه یاس. مقاومت پیروزیهای عظیمی با امید به دست آورد.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت همان امیدی است که پیروزیهای سریعی علیه دشمن اسرائیلی رقم زد. در سال ۲۰۰۰ میلادی، مقاومت با این امید ادامه داد و در سال ۲۰۰۶ میلادی مقاومت با امید پایداری و استقامت کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورد و پروژه اش در خاورمیانه در هم شکسته شد.

دبیرکل حزب الله با بیان این که دشمن کشتار و کوچاندن و ویران کردن خانه ها را نیز با هدف تقویت روحیه یاس و ناامیدی مرتکب می شود، به کشتار بئر العبد در سال ۱۹۸۵ میلادی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ نفر شهید و ۲۷۰ نفر دیگر زخمی شدند و هدف از این کشتار که با دستور آمریکا بود، ایجاد یاس و ناامیدی در قلوب ما بود.

سید حسن نصرالله افزود: به همه کسانی که ما را به کشتن و محاصره تهدید می کنند تاکید می کنیم که با کشتن تسلیم نمی شویم و اراده ما اصلا متزلزل نمی شود. ما احساس ضعف نخواهیم کرد زیرا به خداوند، ملت و نسل و جوانان خود ایمان راسخ داریم. انتظار تسلیم شدن از ما نداشته باشید.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به بحران سیاسی داخلی لبنان نیز خاطرنشان کرد، درهای راه حل باز است و نباید تسلیم شروط بین المللی و منطقه ای شد، کسانی که تسلیم شدند، موفق نشده اند. تسلیم نخواهیم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها