هراس سناتورهای آمریکایی: نیروهایمان را از سوریه به خانه بیاورید

هراس سناتورهای آمریکایی: نیروهایمان را از سوریه به خانه بیاورید
شنبه 5 فروردين 1402 - 21:09

گروهی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا پس از دور تازه درگیری ها در  سوریه که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و مجروح شدن 7  نظامی آمریکایی شد، خواسته خود برای خروج آمریکا از سوریه را تکرار کردند.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، مت گاتز سناتور جمهوری خواه در حساب توییتری خود نوشت: جنگ طلبان در هر دو حزب می گویند حضور نیروها در سوریه برای حفظ توازن قدرت ضروری است. این امر درست نیست. اگر چنین باوری وجود دارد، باید مستقیماً خانواده های نیروهای آمریکایی‌ که در سوریه هستند و باید آنجا بخوابند و از میدان‌های نفتی در برابر پهپادهای ایرانی محافظت کنند، را متقاعد کنند. ما باید سربازان خود را به خانه بیاوریم.

وی با بیان اینکه بسیار غم انگیز است که همچنان شاهد کشته شدن آمریکایی ها و مجروح شدن سربازان در سوریه هستیم، خاطرنشان کرد: این بهای حفاظت از میادین نفتی در کشورهای دیگر است که احتمالاً برای همیشه ادامه خواهد داشت.

بن کلین، عضو کنگره از ویرجینیا، با اظهارات گاتز موافقت کرد و در حساب توییتری خود نوشت که خشونت این هفته دقیقاً دلیل رای او «به خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه و بازگرداندن آنها به خانه بود.»

راند پال، سناتور اهل کنتاکی نیز درگیری های هفته را به عنوان دلیلی بر لزوم خروج نیروهای آمریکا از سوریه دانست. وی در توییتی نوشت: "نیروهای ما را از سوریه به خانه بیاورید و به همه جنگ های غیرقانونی همین امروز پایان دهید.

این سناتور آمریکایی افزود: قدرت آغاز جنگ را به کنگره برگردانید. نیروهای ما شایسته آن هستند. قانون اساسی آمریکا این را می خواهد.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند. چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به تأسیساتی انجام داده که به ادعای این نهاد توسط گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پنتاگون مدعی شد که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

ساعاتی پس از اعلام این خبر، رسانه ها از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر با چند موشک خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها