کودتا، ترور نتانیاهو و جنگ داخلی؛ چشم انداز آینده 'اسرائیل'

کودتا، ترور نتانیاهو و جنگ داخلی؛ چشم انداز آینده 'اسرائیل'
پنج‌شنبه 10 فروردين 1402 - 12:19

"ایتمار بن گویر" وزیر راستگرای افراطی به اصطلاح امنیت داخلی رژیم اشغالگر "اسرائیل"، از توافق با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم  برای به تعویق انداختن اصلاحات قضایی در ازای تصویب تأسیس "گارد ملی " توسط کنست خبر داد.

العالم - درگوشی

این در حالی است که شرط بن گویر برای متوقف کردن اصلاحات قضایی، خشم گروههای مخالف و ارتش رژیم اشغالگر را برانگیخت. آنها با هشدار درمورد کنترل بن گویر بر این نیروی نظامی، تأکید کردند شاید وی از آن برای ایجاد یک نیروی شبه نظامی استفاده کند که به طور مستقیم زیر نظر دفتر وزارتی خود و نه ارتش رژیم اشغالگر یا پلیس باشد.

مشخص است که طبق این پیشنهاد، هزاران نیروی آموزش دیده از یگان‌های گارد ملی استخدام و به «تیپ واکنش سریع در مواقع اضطراری و مقابله با تهدیدات امنیتی، از هر سو که باشد» تبدیل می‌شوند که هدف آنها «مقابله با کسانی که برای ناآرامی های خشونت آمیز برنامه ریزی می کنند»، خواهد بود.

برخی اصرار بن گویر را بر تشکیل این نیرو با بحران داخلی رژیم اشغالگر اسرائیل مرتبط می دانند، بحرانی که حتی پس از مداخله مستقیم آمریکا برای یافتن راه حلی پیش از وقوع فاجعه داخل رژیم، ادامه دارد.

بنابراین بن گویر از هم اکنون در صدد آماده کردن نیروهایی برای تشکیل یک ارتش ویژه در صورت وقوع کودتا، ترور نتانیاهو یا بروز جنگ داخلی است زیرا احزاب راست نژادپرست به این راحتی که برخی تصور می کنند، قدرت را ترک نخواهند کرد.

صحبت درباره کودتا اکنون آشکارا مطرح می شود زیرا نتانیاهو هنگام ائتلاف با بن گویر و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی، خود را به دام انداخت. نتانیاهو اکنون نمی تواند با وجود مخالفت گسترده، اصلاحات خود را پیش ببرد و در عین حال از ترس ترور یا زندانی شدن، نمی تواند از آن عقب نشینی کند.

از طرفی حتی کودتا هم نمی تواند بحران رژیم را حل کند زیرا نتانیاهو زمانی که با بن گویر متحد شد، در واقع غول شیطانی صهیونیست را از چراغ بیرون آورد. بن گویر شیطانی است که از خارج نیامده بلکه نماینده اراده شهرک نشینانی است که رای خود را به او داده اند، بنابراین جنگ داخلی و ویرانی، قوی ترین گزینه احتمالی است که اسرائیل شاهد آن خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها