گفتگوی حماس با روسیه درباره تجاوز اسرائیل به غزه، لبنان و مسجد الاقصی

گفتگوی حماس با روسیه درباره تجاوز اسرائیل به غزه، لبنان و مسجد الاقصی
جمعه 18 فروردين 1402 - 22:19

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز جمعه با یک مقام ارشد روسیه درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، لبنان و مسجد الاقصی در قدس اشغالی گفتگو کرد.

العالم - فلسطين

بر اساس بیانیه حماس، موسی ابومرزوق، رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه،تماس تلفنی گرفت.

ابومرزوق در تماس تلفنی با بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان و لزوم توقف فوری آن و حملات بی وقفه به مسجد الاقصی گفتگو کرد.

ابومرزوق به بررسی جنایات اشغالگران علیه فلسطینیان پرداخت و تاکید کرد مردم فلسطین به دفاع از حقوق خود پایبند هستند و حماس با تمام امکانات از مردم دفاع خواهد کرد.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نیز به نوبه خود "موضع کشورش را در حمایت از حقوق مردم فلسطین اعلام و تلاش های کشورش در این زمینه را با طرف های ذیربط بررسی کرد."

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه اهدافی را که به گفته آنها متعلق به جنبش "حماس" در چندین منطقه در نوار غزه است، بمباران کرد ، این درحالی است که گروه های فلسطینی با حملات راکتی به "شهرک های غزه" به رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد یک روز پس از حملات نیروهای این رژیم به مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس، 37 موشک از خاک لبنان به سمت منطقه الجلیل (شمال) شلیک شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد و شامگاه چهارشنبه به مصلی القبلی در مسجد الاقصی واقع در قدس اشغالی یورش برد و نمازگزاران و نگهبانان را مورد ضرب و جرح قرار داد و ده ها فلسطینی را دستگیر کرد.

پربیننده ترین خبرها