جلسه کابینه نتانیاهو در تونلی زیر مسجدالاقصی و هشدارهای فلسطینیان

جلسه کابینه نتانیاهو در تونلی زیر مسجدالاقصی و هشدارهای فلسطینیان
يکشنبه 31 ارديبهشت 1402 - 22:44

تجاوزات و اقدامات تحریک آمیز رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد.

العالم فلسطین

بنابر گزارش شبکه خبری العالم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، چند ساعت پس از ورود یکی از وزرای افراطی وی به صحن مسجد الاقصی، در اقدامی تحریک آمیز، با اعضای کابینه اش در تونلی زیر مسجد مبارک الاقصی نشست برگزار کرد.

نتانیاهو در این نشست گفت: برگزاری جلسه کابینه در این مکان، پاسخی به سخنرانی اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است که در آن تاکید کرده بود که غیرمسلمانان هیچ ارتباطی به مسجد الاقصی ندارند.

نتانیاهو همچنین بر آنچه وحدت بیت المقدس می خواند، تاکید و خاطرنشان کرد: کابینه او که با اعتراضات داخلی گسترده مواجه است، باید با ساختار کنونی خود به خاطر آنچه امنیت اسرائیل و وحدت بیت المقدس می خواند، ادامه یابد.

رژیم اشغالگر همچنین با اختصاص حدود 17 میلیون دلار بودجه برای حفر تونل در زیر دیوار البراق و منطقه قدیمی شهر قدس اشغالی موافقت کرد.

علاوه بر این، واکنش‌های فلسطینی، عربی و اسلامی به تعرض به مسجدالاقصی و تشکیل کابینه صهیونیست در مسجدالاقصی ادامه یافت. رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این نشست و همچنین ورود ایتمار بن گویر وزیر افراطی امنیت رژیم اشغالگر، به صحن های مسجد الاقصی، تعرض و حمله ای آشکار است که عواقب جدی خواهد داشت.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز به نوبه خود تاکید کرد مردم فلسطین، مسجد الاقصی را تنها نخواهند گذاشت و ورود بن گویر با همراهی گروهی از شهرک نشینان را "وحشیانه" توصیف کرد.

این جنبش افزود: این اقدامات تلاشی برای جعل هویت شهر بیت المقدس است که تجاوزی آشکار علیه مردم فلسطین و ملت عربی و اسلامی است.

در همین حال جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد که تجاوز به قدس همه محاسبات را تغییر خواهد داد و برای مقابله با آن راهی جز مقاومت وجود ندارد.

بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی با محکوم کردن تعدی های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، در بیانیه‌های جداگانه‌ای تاکید کردند که ورود بن گویر به مسجد الاقصی مبارک و نقض حرمت آن اقدامی تحریک‌آمیز، محکوم و تنش زای خطرناک و غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها