حضور هیئت اسرائیلی؛انصراف نماینده عرب از دوره آموزشی اتحادیه اروپا

حضور هیئت اسرائیلی؛انصراف نماینده عرب از دوره آموزشی اتحادیه اروپا
شنبه 3 تير 1402 - 09:50

مدیر یک گروه محیط زیست عربی پس از حضور یک هیئت اسرائیلی در دوره آموزشی اتحادیه اروپا (EU) در ایتالیا، از ادامه حضور در این دوره انصراف داد.

العالم - فلسطین اشغالی

یکی از مدیران پروژه حمایت از آب و محیط زیست، مریم الجاجه، مدیر کل اتحادیه عرب برای حفاظت از طبیعت (APN) را برای شرکت در یک دوره آموزشی در شهر باری ایتالیا معرفی کرد.

با این حال، الجاجه و گروهش پس از حضور هیئتی به نمایندگی از «اسرائیل» در این دوره غافلگیر شدند و پس از مشورت با اعضای APN و شبکه عربی برای حاکمیت غذایی (ANFS)، اتحادیه ای متشکل از 35 نهاد از 13 کشور عربی، به حضور «اسرائیل» اعتراض عمومی کرده و از حضور در ادامه دوره صرف نظر کردند.

او با انتقاد از اتحادیه اروپا به دلیل دعوت از اسرائیلی ها برای حضور در این جلسات، از برگزار کنندگان این دوره خواست تا به قوانین بین المللی پایبند باشند. او ادعای برخی از برگزار کنندگان دوره مبنی بر اینکه آموزش امری فنی است و نه سیاسی را رد کرد. الجاجه از سازمان خود به عنوان سازمانی یاد کرد که وقف دفاع از بخش های زیست محیطی و کشاورزی در فلسطین و اردن در برابر اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر شده‌ است.

او استفاده از مسائل زیست محیطی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می کند. وی در مورد پروژه اتحادیه اروپا تاکید کرد که اگر آنها می خواهند درگیری را به روشی پایدار و عادلانه متوقف کنند، باید به ریشه های آن مانند اشغال، سرقت منابع و نقض حقوق بشر رسیدگی کنند.

پربیننده ترین خبرها