حماس خواستار اجرایی شدن رای دادگاه بین المللی درخصوص دیوار حائل شد

حماس خواستار اجرایی شدن رای دادگاه بین المللی درخصوص دیوار حائل شد
يکشنبه 11 تير 1402 - 12:53

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوزدهمین سال احداث دیوار نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خواستار اجرایی شدن رای دادگاه عدل بین المللی درخصوص دیوار حائل رژیم صهیونیستی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز رسانه ای فلسطین، "موسی ابومرزوق"، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی با اشاره به گذشت ۱۹ سال از صدور رای دادگاه عدل بین المللی در خصوص دیوار حایل تاکید کرد که این رای باید تقویت و بار دیگر فعال شود.

وی افزود: باید به جهانیان یادآوری کرد که این دیوار حایل صهیونیستی چه جنایت هایی در حق بشریت به دنبال داشت و ملت فلسطین آسیب های گسترده سیاسی و اقتصادی از آن دیدند.

در رای ۱۹ سال پیش دادگاه عدل بین المللی آمده است که دیوار حایل صهیونیست ها غیرقانونی است و رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد و ساخت آن را متوقف و یا آن را فورا منهدم کند.

ابو مرزوق تاکید کرد که با گذشت این همه سال بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم که این رای اجرایی شود و رژیم صهیونیستی دیوار را منهدم کند و به ملت فلسطین که از آن آسیب دیدند غرامت پرداخت شود.

وی همچنین گفت که کشورهای جهان باید به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا این رژیم جنایت هایش علیه ملت فلسطین را متوقف کند.

این مقام حماس تاکید کرد که دیوار حائل برای رژیم صهیونیستی امنیت نمی آورد و نمی تواند مانع حملات مقاومت شود؛ مقاومتی که امنیت رژیم صهیونیستی را برهم زد و خسارت های فراوانی به شهرک نشینان و نظامیان این رژیم وارد کرد.

ابومرزوق خاطرنشان کرد که دیوار حائل تنها منجر به سخت شدن معیشت فلسطینی ها، سرقت زمین های آن ها، مصادره منابع، سیطره بر چاه ها و تجزیه خاک فلسطین شده است.

با آغاز انتفاضه های فلسطینیان و تغییرات عمیق در شکل و روش مبارزه سبب شد، رژیم صهیونیستی با هدف اشغال زمین های بیشتر و ایجاد رعب و وحشت مردم فلسطین، به فکر دیوار حایل در کرانه باختری بیفتد و برای نخستین بار «اسحاق رابین» نخست وزیر این رژیم پیشین اسراییل با شعار «ما این جا و آن ها آن جا» در سال ۱۹۹۲ میلادی قرن گذشته، پروژه ضد انسانی کشیدن دیوار حائل را به دور سرزمین های اشغالی مطرح کرد؛ با تصور اینکه دیوار می تواند امنیت اشغالگران را تضمین کند.

در سال ۲۰۰۲ به دستور «آریل شارون» نخست وزیر وقت اسرائیل، ساخت دیوار حائل در کرانه باختری آغاز شد و از آن سال تا امروز اسرائیل ۶ لایه دیوار به دور خود کشیده است.

پربیننده ترین خبرها