تصمیم صدها پزشک برای مهاجرت از اراضی اشغالی

تصمیم صدها پزشک برای مهاجرت از اراضی اشغالی
پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 14:42

در حالی که صدها پزشک قصد ترک اراضی اشغالی را دارند و هشدارهایی درباره بروز یک بحران جدی بهداشتی در این اراضی داده شده، امارات پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای را برای جذب این پزشکان ارائه کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش النشره، به دنبال موج مهاجرت پزشکان از اراضی اشغالی در اعتراض به طرح کابینه راست افراطی این رژیم برای تضعیف دستگاه قضایی که موجب بروز بحرانی در حوزه بهداشت اراضی اشغالی شده، "موشی بار سلیمان"، مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد این وزارتخانه با جمعی از نمایندگان اتحادیه پزشکان این رژیم نشستی فوق‌العاده داشتند.

طبق گزارش شبکه عبری زبان "کان ۱۱"، بر اساس نتایج ارزیابی‌هایی که مقامات این رژیم در نشست ارائه کردند، حدود ۵۰۰ پزشک در تخصص‌های مختلف قصد ترک اراضی اشغالی را دارند و این مهاجرت‌ها احتمالا رژیم صهیونیستی را با یک بحران پزشکی بسیار خطرناک مواجه خواهد کرد.

برخی مسؤولان این دستگاه تاکید کردند، حتی اگر تعداد این پزشکان کمتراز ۳۰۰ تن هم بود، باز هم انتظار می‌رفت بحرانی پیچیده و دشوار ایجاد شود چرا که صحبت از پزشکانی با تخصص‌های نادر است، بر این اساس مسؤولان وزارت بهداشت و اتحادیه پزشکان تصمیم دارند با انجام یک سری دیدارها با این پزشکان، آنها را از مهاجرت منصرف کنند.

شبکه "کان ۱۱" گزارش داد، مرحله اول طرح سلیمان شامل تلاش مسؤولان ارشد وزارت بهداشت برای گفت‌وگو با نمایندگان این پزشکان و یا خود آن‌ها درباره نگرانی‌هایشان و تلاش برای متقاعد کردن آن‌ها به ماندن است، در مرحله بعدی مدیرکل وزارتخانه شرایط را به موشی آربیل، وزیر بهداشت گزارش می‌دهد تا راه‌حل‌های این معضل بررسی شوند.

به تازگی گزارش‌های متعددی از افزایش اقدام پزشکان ساکن اراضی اشغالی به مهاجرت از این مناطق پس از ارائه طرح تضعیف دستگاه قضایی توسط کابینه بنیامین نتانیاهو منتشر شده است.

از سوی دیگر برخی مقامات اماراتی نیز پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای را برای جذب این پزشکان ارائه کردند.

در همین رابطه داده‌های تازه‌ در گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) شرایط دشوار ساختار پزشکی و بهداشتی رژیم صهیونیستی ناشی از کمبود پزشک را نشان می‌دهد، طبق این گزارش، آمار استخدام متخصصان داخلی در بیمارستان‌ها حاکی از این است که در سایر بخش‌ها تعداد کافی پزشک وجود ندارد و به همین دلیل معمولا به دلیل کمبود تخت و کادر پزشکی، بیماران در همان بخش داخلی پذیرش و بستری می‌شوند.

همچنین طبق این گزارش، میانگین استخدام متخصصان داخلی در بیشتر بیمارستان‌های واقع در اراضی اشغالی بیش از ۱۰۰ درصد است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها