ورود نیروهای روسیه به پایگاه محل استقرار آمریکایی‌ها در نیجر 

ورود نیروهای روسیه به پایگاه محل استقرار آمریکایی‌ها در نیجر 
جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 08:40

به دنبال تصمیم حکومت نظامی در نیجر برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، شماری از نیروهای روسیه وارد یک پایگاه هوایی در نیجر شدند که میزبان نیروهای آمریکایی است.

العالم _ آفریقا

یک مقام ارشد پنتاگون( وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد، به‌تازگی شماری از نیروهای ارتش روسیه وارد یک پایگاه هوایی در نیجر شدند که میزبان نیروهای آمریکایی است.

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت حکومت نظامی حاکم در نیجر از ایالات متحده خواسته است که نزدیک به یک‌هزار پرسنل نظامی خود را از این کشور خارج کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که نیروهای روسی با نیروهای آمریکایی ترکیب نمی‌شوند، بلکه از یک مکان جداگانه در پایگاه هوایی 101 در مجاورت فرودگاه بین‌المللی "دیوری حمانی" در نیامی، پایتخت، استفاده می‌کنند.

سفارت‌خانه‌های نیجر و روسیه در واشنگتن هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این‌باره پاسخ نداده‌اند.

این اقدام ارتش روسیه، سربازان آمریکایی و روسی را بسیار به یکدیگر نزدیک می‌کند. این اقدام همچنین سوالاتی را درباره سرنوشت تاسیسات آمریکایی در نیجر پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از آن مطرح می‌کند.

پس از کودتا در نیجر، ارتش آمریکا تعدادی از نیروهای خود در نیجر را از پایگاه هوایی 101 به پایگاه هوایی 201 در شهر آگادیس منتقل کرد. با این حال هیچ اطلاعاتی در مورد تجهیزات نظامی باقی‌مانده آمریکایی در پایگاه هوایی 101 در دست نیست.

گفتنی است که نیروهای آمریکایی علاوه بر خروج قریب الوقوع از نیجر، طی چند روز گذشته چاد را نیز ترک کردند. نیروهای فرانسوی نیز از مالی و بورکینافاسو اخراج شدند.

این مقام آمریکایی گفت که مقامات نیجر به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اطلاع دادند که حدود 60 سرباز روسی در نیجر مستقر خواهند شد. این مقام آمریکایی با این حال نتوانست این تعداد را تأیید کند.

پربیننده ترین خبرها