رئیس جمهور پاکستان: برای تعمیق روابط با ایران باید تلاشهای بیشتری صورت گیرد/پاکستان برای روابط خود با ایران ارزش بالایی قائل است

رئیس جمهور پاکستان: برای تعمیق روابط با ایران باید تلاشهای بیشتری صورت گیرد/پاکستان برای روابط خود با ایران ارزش بالایی قائل است
پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 18:58

رئیس جمهوری پاکستان با تاکید بر اهمیت بالای روابط دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران خواستار تلاش‌های مضاعف برای تحکیم همکاری‌های همه جانبه با تهران شد.

العالم ـ آسیا

همزمان با سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد، سفیر منتخب پاکستان در تهران به دیدار عارف علوی رئیس جمهوری آن کشور رفت.

علوی در این دیدار تاکید کرد که ایران کشور برادر و همسایه ما است و پاکستان برای روابط خود با ایران که ریشه در تاریخ، فرهنگ و مذهب دارد، ارزش بالایی قائل است.

وی تاکید کرد که باید برای تعمیق و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط مردمی تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیس جمهوری پاکستان با تمجید از حمایت‌های دولت و ملت ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان گفت که ایران عدالتخواه قوی برای ملت‌های مظلوم منطقه است لذا باید برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور نیز گام برداشته شود.

مُدثر تیپو سفیر منتخب پاکستان در ایران نیز اظهار داشت که مصمم است ضمن شناسایی فرصت‌های جدید جهت تقویت روابط و تلاش در تحکیم بیشتر آن و با توجه به تحولات ژئوپلیتیکی نوظهور، این روابط را به سطوح جدیدی ارتقا دهد.

به گزارش ایرن، سفیر جدید پاکستان قرار است ماه آینده با سفر به جمهوری اسلامی ایران ماموریت دیپلماتیک خود را در تهران آغاز کند.

پربیننده ترین خبرها