واکنش نتانیاهو به توافق تهران و واشینگتن بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران

واکنش نتانیاهو به توافق تهران و واشینگتن بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 12:56

توافق تهران و واشینگتن بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به ابزاری برای درگیری جناح‌های رقیب در رژیم صهیونیستی بدل شده است.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت جی‌ان‌اس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی، با مطرح کردن ادعا‌هایی مضحک، این توافق را نکوهش کرد و «تأمین مالی تروریسم» نامید.

دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای نوشت: «توافق‌هایی که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از بین نمی‌برد، برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف نمی‌کند».

با این حال، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت تنش‌های ایجاد شده میان اسرائیل و آمریکا از جمله بر سر طرح تغییرات قضایی در اسرائیل، به توان اسرائیل در انتقاد از توافق جاری میان واشینگتن و تهران لطمه زده است.

به نوشته لاپید، توافق یادشده «بخشی از آسیبی است که از وخامت رابطه آمریکا و کابینه کاملاً دست‌راستی و شکست‌خورده اسرائیل» ناشی شده است.

او افزود «اکنون آمریکایی‌ها با ایرانی‌ها توافقی (امضا) کرده‌اند که میلیاردها دلار به ایران سرازیر می‌کند و دیگر کسی به موضع اسرائیل گوش نمی‌دهد».

لیبرمن افزود بنیامین نتانیاهو مقابله با ایران را یکی از اهداف اصلی خود در بازگشت به کابینه (در دی ماه سال گذشته) اعلام کرد اما «سکوت و بی‌اثری» اسرائیل موجب شده که ایران به زودی شش میلیارد دلار به خزانه خود واریز کند.

از سوی دیگر، تامیر پاردو، رئیس پیشین موساد، گفت اسرائیل باید از هر توافقی برای کاهش تنش با ایران استقبال کند. به گفته او، بنیامین نتانیاهو باید «دست و پای» دولت آمریکا را ببوسد.

رئیس پیشین موساد در توضیح دیدگاه خود به شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت توان ارتش ما برای اقدام در برابر ایران، در نتیجه اختلافات عمیق داخلی اسرائیلی برسر طرح تغییرات قضایی مورد نظر کابینه بنیامین نتانیاهو، آسیب دیده است.

پربیننده ترین خبرها