انصارالله: به گفت وگوها با عربستان خوش بین هستیم

انصارالله: به گفت وگوها با عربستان خوش بین هستیم
يکشنبه 9 مهر 1402 - 19:50

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن عنوان کرد که گفت‌وگو با عربستان ادامه دارد و همچنان به این گفت وگوها خوش بین هستیم.

العالم - یمن

علی القحوم روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «أنباء العالم العربی» تصریح کرد، برکناری کابینه «عبدالعزیز بن حبتور» و تشکیل دولت توانمند و شایسته سالار یک ضرورت ملی و خواست مردم است.

وی اضافه کرد: برکناری دولت، در راستای درک ضرورت اصلاح ساختار و بهبود عملکرد دولت انجام شده است.

القحوم گفت: عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله خواستار تشکیل دولتی برای همه یمنی ها و به دور از خط کشی های مذهبی، منطقه ای و نژادی است که بتواند هویت ملی را حفظ و مشارکت سیاسی واقعی را متبلور کند.

وی بیان کرد: خدمات رسانی، اصلاح نهادهای دولتی و دستگاه قضایی و کاهش رنج های ملت و ترسیم سیاست های اقتصادی از اولویت های دولت آینده یمن است.

شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه گذشته دولت کنونی صنعا به ریاست عبدالعزیز بن حبتور را برکنار کرد.

در این خصوص، شورای دفاع ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دولت بن حبتور برکنار شده است و فقط مسئول اداره امور عادی به غیر از هر گونه عزل و نصبی است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما از نقش دولت بن حبتور در گذشته با وجود موانع و مشکلات در دوره حملات و تهاجم، محاصره و منابع محدود تمجید می‌کنیم».

به گزارش ایرنا، در ادامه بیانیه تأکید شده که شورای دفاع ملی در پاسخ به دستور عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله، نشستی اضطراری به ریاست مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن برگزار کرد و این برکناری از طریق شورای عالی سیاسی صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها