در گفتگوی معاون دبیر کل النجباء با العالم مطرح شد؛

غافلگیری مقاومت عراق برای اشغالگران؛ زرادخانه مقاومت آماده پاسخ به آمریکا و اسرائیل

غافلگیری مقاومت عراق برای اشغالگران؛ زرادخانه مقاومت آماده پاسخ به آمریکا و اسرائیل
سه شنبه 16 آبان 1402 - 22:42

معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق تاکید کرد که تمام گروه‌های مقاومت عراق بر ضرورت ورود به نبرد و اخراج اشغالگران اتفاق نظر دارند و جنبش النجباء نوک پیکان این طرح است.

العالم ـ عراق

حسین علی الموسوی، معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در خصوص ادامه حملات تجاوزکارانه علیه باریکه غزه و کشتار جمعی اهالی غزه و افزایش حملات مقاومت علیه دشمن با هدف گرفتن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه و فلسطین اشغالی و نیز در خصوص جایگاه و نقش جنبش النجباء در این امر و واقعیت ورودش در مقابله با این تجاوز آمریکایی اسرائیلی گفت: جنبش النجباء یکی از جنبش‌های محور مقاومت که از ایران تا عراق و سوریه و لبنان و یمن و سرتاسر منطقه امتداد دارد؛ این جنبش مانند تمام افراد آزاده و شریف در سرتاسر جهان به ضرورت تحرک به هر شکلی برای گرفتن انتقام خون تمام شهدای این نبرد ایمان دارند.

وی افزود: جنبش النجباء از همان روز نخست از لحاظ پشتیبانی مادی و معنوی و نظامی، این نبرد را ترک نکرد، النجباء بخش لاینفک مقاومت است، در خصوص مدیریت عملیات نبرد علیه امریکا و اسرائیل، ما از همان روز نخستی که برادران ما در قسام وارد غلاف غزه شدند و این دستاوردهای خیره کننده را محقق کردند، از این ابتکار استقبال کردیم و حمایت و کمک لازم را به مبارزان ارائه دادیم. جنبش النجباء حضور قوی و پررنگ داشت.

نحوه حمایت نظامی جنبش النجباء از محور مقاومت چگونه است؟

الموسوی اظهار داشت: توان نظامی و دیگر توانمندی‌های ما با برادرانمان در محور مقاومت در دو جهت متمرکز است. نخست اخراج نظامیان آمریکایی از عراق که اکرم الکعبی (دبیرکل جنبش نجبا) صراحتا و علنا گفت که نه نبرد را متوقف می کنیم و نه صلح می کنیم و شدت نبرد ادامه خواهد یافت.

وی افزود: از همان روز نخست اعلام کردیم که حضور آمریکا در منطقه و بویژه در عراق عامل اصلی تمام آنچه که در منطقه رخ می دهد، است. پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به رژیم اشغالگر، ناوهای هواپیمابر و کشتی های نظامی آمریکایی در دریای مدیترانه مستقر می شوند و شاهد تحرکات عدیده پایگاه های آمریکایی برای حمایت از اسرائیلی ها در جنگشان علیه فسطینی ها هستیم.

جنبش النجباء نوک پیکان طرح نبرد با اشغالگران و اخراج آنهاست

معاون دبیر کل جنبش النجباء گفت: تمام برادران ما در گروههای مقاومت عراق بر ضرورت ورود به نبرد و اخراج اشغالگر تاکید دارند. جنبش مقاومت النجباء نوک پیکان این طرح است و طرفهای دیگر نیز حمایت‌ها و پشتیببانی‌ها و فعالیتهای نظامی متعدد دارند که هر روز انجام می‌دهند.

نشانه‌ها و شواهد دال بر مخالفت با حضور آمریکا در عراق

الموسوی گفت: ما معتقدیم که همه احزاب در عراق، نماینده محور مقاومت هستند که با اراده مردمی در کشور عجین شده است؛ یک راهپیمایی بسیار بزرگ مردمی نیز برگزار شد و برادران ما امروز در منطقه اربیل و در مرز عراق و اردن حضور دارند. همچنین اظهارات و توئیت‌های سید مقتدی صدر و حضور میلیونی مردم عراق را نیز باید به آن افزود که همگی نشانه مخالفت مردمی با حضور آمریکا در عراق است، پس دولت بغداد می بایست اقدامات مقتضی و مناسب را در این زمینه انجام دهد. لذا ما در نجبا برای ادامه نبرد مفتخریم که عنصری مهم در این روند باشیم و مواضعمان، عملیاتمان، طرحمان و راهبردمان برای استمرار نبرد تا اخراج نیروهای اشغالگر از عراق کاملا مشخص است.

زرادخانه گروه‌های مقاومت در هدف‌گرفتن پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق

وی درباره تسلیحاتی که برای هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در سوریه و عراق استفاده می شود، اعم از پهپاد یا موشک، زرادخانه گروه های مقاومت عراق، امکان گسترش دامنه آتش این گروه‌ها تا فلسطین اشغالی برای هدف قرار دادن نیروهای اسرائیلی در اراضی فلسطین و تسلیحات آنها و زمان مناسب برای تشدید حمله به نیروهای رژیم صهیونیستی و استفاده از سلاح های دیگر در این روند، گفت: توانمندی مقاومت اسلامی از سال 2003 از زمان ورود نیروهای آمریکایی تاکنون در بالاترین سطوح توسعه یافته و دشمن نیز از آن مطلع است. از سوی دیگر آن چه برادران ما در جنبش انصارالله یمن انجام دادند و حمله به ایلات نشان دهنده آن است که توانمندی مقاومت بسیار زیاد است و زمام امور در دست مقاومت است و مقاومت دارای انواع سلاح است که باعث ترس دشمن شده است. بنابراین طولانی شدن نبرد، تداوم آن، استراتژی مبتنی بر آن و مدیریت نبرد در اختیار رزمندگان مقاومت است و دشمن آمریکایی و اسرائیلی کاملا می دانند قادر نیستند مقاومت را در هم بشکنند اما مقاومت قادر است دشمن را در هم بکوبد.

مقاومت دارای سلاح‌‌هایی است که دشمن را غافلگیر خواهد کرد

الموسوی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر همه به ضرورت مقاومت و تلاش برای تقویت محور مقاومت به ویژه در عراق برای ضربه زدن به عمق رژیم صهیونیستی با استفاده از انواع سلاح و موشک پی برده اند، علاوه بر اینکه مقاومت دارای موشک هایی است که دشمن را غافلگیر خواهد کرد. از سوی دیگر تعداد عملیات مقاومت افزایش یافته و گاهی به 6 عملیات در روز می رسد مانند عملیات علیه پایگاههای آمریکایی در اربیل یا عین الاسد، یا دو پایگاه در سوریه و تلاش برای حمله به عمق رژیم صهیونیستی که دشمن به خوبی از آن مطلع است. بنابراین، دشمن امروز در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد و قادر به مدیریت نبرد و تعامل با زیان های وارده به ویژه در سطح سیاسی نیست، و حتی فشار زیادی برای سرنگونی کابینه فعلی رژیم از درون اسرائیل مشاهده می شود و این رژیم در زمینه مدیریت پرونده های امنیتی و نظامی با شکست مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها