مسوول فلسطینی: از محل تبادل امروز اسرا اطلاعی نداریم

مسوول فلسطینی: از محل تبادل امروز اسرا اطلاعی نداریم
شنبه 4 آذر 1402 - 19:17

رئیس هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی با اعلام مخالفت با تصمیم رژیم اسرائیل برای آزادی اسرا در اریحا گفت: تا این لحظه از محل تبادل اسرایی که قرار است امروز آزاد شوند، اطلاعی نداریم.

العالم ـ فلسطین اشغالی

قدوره فارس رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان، درباره تبادل اسیران در دومین روز از آتش بس خاطرنشان کرد: اسرائیل قصد داشت امروز در اریحا اسرا را آزاد کند؛ اما ما با این کار مخالفت کردیم.

رئیس هیئت امور اسرای فلسطینی افزود: ما تا این لحظه از محل تبادل اسرایی که قرار است امروز آزاد شوند، اطلاعی نداریم.

قدوره فارس ادامه داد: طبق توافق می‌بایست اسرای فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد شوند، اما اسرائیل روز گذشته به این شرط پایبند نبود.

وی با بیان اینکه بیش از 3300 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی هستند، تاکید کرد که اسرائیل از ارائه اطلاعاتی درباره اسرای غزه امتناع می کند.

رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان، خاطرنشان کرد،‌ ما اشغالگران را مسئول سرنوشت اسرای غزه می‌دانیم که از ارائه اطلاعاتی درباره آنها خودداری می کنند.

منابع خبری اعلام کردند که قرار است امروز در مرحله دوم تبادل اسرا، 14 اسیر اسرائیلی نزد حماس در مقابل 42 اسیر فلسطینی آزاد شوند.

شامگاه روز گذشته نیز 39 زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل 13 اسیر اسرائیلی، آزاد شدند. هچنین به گفته ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، 10 شهروند تایلندی و یک شهروند فلیپینی که در میان اسرا بودند، شب گذشته آزاد شدند.

پربیننده ترین خبرها