نامه سرگشاده جنبش ملی زندانیان در باره تشدید فشار علیه اسیران فلسطینی

پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 16:41

جنبش ملی اسیران فلسطین با ارسال نامه ای سرگشاده در باره بدتر شدن شرایط حاکم بر زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی از 15 مهر ماه گذشته خبرداد.

العالم - فلسطین اشغالی

وخیم‌شدن شرایط اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از مهرماه گذشته، جنبش ملی اسیران در زندان‌های اشغالی را وادار کرد تا با ارسال نامه‌ای سرگشاده نسبت به حملات تلافی‌جویانه علیه اسیران در داخل زندان‌های اشغالی هشدار دهد.

جنبش اسیران در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن صهیونیستی از 15 مهرماه برای سرپوش گذاشتن بر شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی جنگ تلافی جویانه ای را علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و همچنین در زندان ها شروع کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران صهیونیست جنایات فجیعی برعلیه زندانیان مرتکب شدند و در کنار آن جنایات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت ضد مردم فلسطین در کرانه باختری و نوارغزه با حمایت ایالات متحده آمریکا انجام داده است .

جنبش اسیران از میانجیگران قطری و مصری، کمیته بین المللی صلیب سرخ، سازمان ملل و کشورهای مستقل جهان خواست به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا حملات تلافی جویانه و جنایات برنامه ریزی شده علیه زندانیان را متوقف کند.

جنبش اسیران خاطرنشان کرد که اشغالگران صهیونیست زندانیان را در شرایط خطرناک بازداشت قرار داده اند، زندان ها را به گورستان های آهنین مرگبار تبدیل کرده اند و ترورها و اعدام های برنامه ریزی شده بر علیه زندانیان به راه انداخته اند که منجر به شهادت تعدادی از آنها شده است زندان بانان صهیونیست هر روز اسیران فلسطینی به اعدام تهدید می کنند.

از سوی دیگر، جنبش اسیران از رفتار انسانی مقاومت فلسطین در غزه با اسیران دشمن ابراز رضایت کرد، آن هم در شرایطی که اشغالگران برای ریختن خون اسیران، بدرفتاری با آنها و ارتکاب جنایت علیه آنان در داخل زندان با زمان مسابقه می دهند.

وخامت شرایط نگهداری زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی و ضرب و شتم و شکنجه آنان منجر به کشته شدن 6 زندانی در داخل زندان شد . نهادهای مرتبط با زندانیان نیز از کشتار هولناک زندانیان در داخل زندان براثر ضرب و شتم و شکنجه خبرداده اند.

مقاومت فلسطین طی چند روز گذشته در یک تبادل با نیروهای اشغالگر صهیونیست توانست بیش از 180 زندانی زن و مرد را آزاد کند و انتظار می‌رود که نیروهای اشغالگر در چارچوب توافق آتش‌بس، تعداد جدیدی از زندانیان زن و مرد را آزاد کنند.

پربیننده ترین خبرها