واکنش مقاومت به مذاکراتی جدید برای بازگرداندن اسرا

يکشنبه 26 آذر 1402 - 18:28

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگرصهیونیستی اعلام کرد مذاکرات جدیدی برای بازگرداندن زندانیان بازداشتی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان است. از سوی دیگر، حماس در بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد هیچ مذاکره‌ای برای تبادل اسرا پیش از پایان کامل حملات به نوار غزه انجام نخواهد شد.

العالم فلسطین

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، پس از بیش از دو ماه تجاوز مستمر به نوار غزه و ناکامی ارتش اشغالگر در دستیابی به هدف خود برای از بین بردن مقاومت و آزادی همه اسرای اسرائیلی نزد حماس از مذاکرات جدیدی برای تبادل اسرا بین این رژیم و جنبش مقاومت اسلامی حماس خبرداد. این خبر در حالی منتشر می شود که خشم داخلی اسرائیل علیه رژیم اشغالگر به دلیل شکست در آزادی اسرا، به ویژه با کشته شدن اشتباهی سه اسیراسرائیلی توسط ارتش ، تشدید شده است.

نتانیاهو گفت: "ما در جنگی هستیم که با وجود فشارها و هزینه ها باید تا پیروزی جنگید. ما مذاکرات را با خون و آتش انجام می دهیم و نمی خواهیم جزئیات بیشتری را فاش کنیم."

در همین راستا ، مقامات اسرائیلی با همتایان قطری خود در نروژ برای ازسرگیری گفتگوها درباره توافق مبادله اسرا برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه در ازای آتش بس و آزادی اسرای فلسطینی دیدار کردند..

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس با تاکید بر اینکه هرگونه مذاکره برای آزادی اسرای صهیونیست منوط به توقف کامل تجاوز است، گفت: حماس موضع خود را مبنی بر خودداری از هرگونه مذاکره برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی ، بدون توقف نهایی تجاوزات علیه مردم فلسطین به اطلاع میانجی‌گران رساند.

اسامه حمدان رهبر جنبش حماس با اشاره به ناکامی دشمن صهیونیستی در دست یافتن بر دستاورد نظامی و سیاسی با تجاوزات مستمر خود به غزه تاکید کرد تا پایان تجاوز غزه، هیچ مذاکره ای برای تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

رهبر جنبش حماس تاکید کرد: دشمن فقط در صورت توقف کامل تجاوز و سپس از طریق مذاکره بر اساس توافق و شرایط مقاومت موفق خواهد شد سربازان اسیرخود را زنده ببیند

در همین راستا صدها خانواده اسرای اسرائیلی در نوار غزه با تجمع در مقابل ساختمان وزارت جنگ اسرائیل خواستار آزادی سریع فرزندان خود شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها