عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با نود و نهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با نود و نهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 23 دی 1402 - 08:23

نود و نهمین روز از جنایتگری و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری در حالی امروز (شنبه) آغاز شده است که جنگنده های این رژیم بامداد امروز با بمباران منزل مسکونی در رفح در جنوب نوار غزه 12 فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) با بمباران خانه‌ای در رفح در جنوب نوار غزه که افراد آواره و بی‌سرپناه در آن ساکن بودند، 12 شهروند فلسطینی را به شهادت رساندند. بیشتر تلفات و شهدای این حمله را کودکان تشکیل می دهند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز حملات گسترده‌ای را به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام داد در این حملات مناطقی در مرکز و جنوب خان یونس به طرز جنون‌آمیزی بمباران شد.
به دنبال این حملات منابع فلسطینی از درگیری شدید مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در این شهر خبر دادند.
بنابر گزارش منابع فلسطینی، علاوه بر جنگنده های صهیونیستی، بالگردها و تانک‌‌های اسرائیلی نیز در حمله به خان یونس شرکت دارند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از نود و نهمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

23:18 | گزارش العالم از 7 هزار مفقود فلسطینی در زیر آوار غزه

بیش از 7000 فلسطینی مفقود در زیر آوار ناشی از بمباران های رژیم اسرائیل در غزه هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، گروه ‌های امداد و دفاع مدنی فلسطین به خاطر نبود سوخت و حملات مکرر دشمن صهیونیستی قادر به بیرون کشیدن تمام پیکرهای شهدا از زیر آوار نیستند به ویژه در خانیونس که حین بیرون کشیدن اجساد شهدا از سوی دشمن هدف حملات قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

23:09 | وقوع 2 انفجار در شهرک نتیفوت اسرائیل

منابع عبری زبان از شنیده شدن صدای دو انفجار در شهرک نتیفوت در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

22:45 | پیام گردان‌های مجاهدین به خانواده‌های اسرای اسرائیلی (جزئیات بیشتر)

فیلم​​​​​​​

​​​​​​​22:35 | گوشه‌ای از رنج و عذاب فلسطینی‌ها در بیت‌لاهیا بر اثر بمباران صهیونیست‌ها

فلسطینی‌ها در بیت‌لاهیا در شمال باریکه غزه بر اثر بمباران مستمر ارتش اشغالگر اوضاع معیشتی دشواری دارند، آنها در میان سرمای شدید و کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم در چادرها زندگی می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​22:32 | گزارش العالم از گسترش اعتراضات در اراضی اشغالی به سبب جنگ و پرونده اسیران

در حالی دامنه اعتراضات در اراضی اشغالی رو به گسترش است که برخی خواهان مشارکت گسترده در تظاهرات بزرگ تل آویو، حیفا و قدس اشغالی برای اعمال فشار علیه مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل به منظور دستیابی به توافقی جدید با مقاومت فلسطین برای تبادل اسرا هستند. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​22:12 | تظاهرات مردم اندونزی در حمایت از غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

​​​​​​​22:11 | تظاهرات لندن در حمایت از غزه

​​​​​​​22:09 | صحنه‌هایی از عملیات‌ گردان‌های قسام علیه نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی در خان یونس در جنوب نوار غزه

فیلم

​​​​​​​22:03 | پیام جدید گردان‌های قسام در مورد ۴ اسیر اسرائیلی؛ زمان رو به پایان است

گردان های قسام شاخه نظامی حماس با انتشار پیامی به رژیم صهیونیستی در باره 4 نظامی اسیر این رژیم در غزه که از 10 سال پیش به اسارت در آمده اند، اعلام کرد که زمان رو به پایان است.

گردان های قسام در پیام ویدیویی خود به 4 نظامی اسرائیلی در غزه (هدار، ارون، عمر، مگنستو) که از 10 سال پیش در اسارت این گردان‌ها هستند، اشاره و خاطرنشان کرد که زمان رو به پایان است و کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان نسبت به بازگرداندن آن‌ها بی‌توجه است و تلاشی برای آزادی‌شان نکرده و نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​21:39 | هزینه جنگ غزه برای تل آویو به 27 میلیارد شیکل افزایش یافت

خبرنگار شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که هزینه جنگ غزه برای این رژیم به 27 میلیارد شیکل افزایش یافته است. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​21:25 | اسامه حمدان: عملیات طوفان الاقصی اقدامی ضروری علیه اشغالگری بود/ عملیات طوفان الاقصی اقدامی ضروری در چارچوب تلاش برای پایان دادن به اشغالگری بود

وی گفت: دشمن در 7 اکتبر (15 مهر / آغاز عملیات طوفان الاقصی)‌ شکستی استراتژیک را متحمل شد.

سخنان نماینده رژیم صهیونیستی در دادگاه دادگستری بین المللی (لاهه) اعتراف به هدف قرار دادن مردم فلسطین و قتل عام آنان است. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​21:00 | شمار کشته های نظامیان صهیونیست به 251 نفر رسید

با اعتراف رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر این رژیم، شمار نظامیان کشته شده اسراییلی به 521 نفر رسید.

بنابر این گزارش، رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در جریان درگیری در نوار غزه یک سرباز اسرائیلی کشته و 3 نفر دیگر به شدت زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

19:57 | شهادت ۲۰ فلسطینی در بمباران‌های خان یونس

در حملات جدید ارتش رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ۲۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند

19:56 | حملات موشکی گردان‌های قسام از شمال نوار غزه به اراضی اشغالی

فیلم

18:11 | آخرین گزارش خبرنگار العالم از بیمارستان شهدای اقصی پیش از مجبور به ترک آن

تانک های صهیونیستی در مجاورت بیمارستان شهدای اقصی غزه مستقر شده اند و همزمان بمباران اطراف بیمارستان از سوی پهپادهای صهیونیستی ادامه دارد، موضوعی که باعث شده تعداد زیادی از خبرنگاران مجبور به ترک این بیمارستان شوند. (جزئیات بیشتر)

18:06 | گزارش العالم از جنایت جدید صهیونیست‌ها و بمباران چادرهای اسکان آوارگان غزه

پس از آنکه جنگنده‌های ارتش اشغالگر مجتمع‌های مسکونی در غزه را به بهانه وجود تونل‌های مقاومت در زیر آنها بمباران کردند، اینک چادرهای اسکان آوارگان فلسطینی را نیز هدف قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

16:38 | اجرای "پروتکل هانیبال"؛ افشاگری روزنامه اسرائیلی درباره فرمان کشتار افراد خودی در روز عملیات طوفان الاقصی

روزنامه یدیعوت احرونوت در گزارشی به برخی ابعاد شکست و آشفتگی در میان نظامیان این رژیم در روز هفتم اکتبر در زمان عملیات طوفان الاقصی اشاره کرده و گفته که ابعاد این آشفتگی به حدی بوده است که دستور داده شد به همه خودروهایی که از غزه می آمدند – که برخی حامل اسرائیلی بودند -، شلیک کنند. (جزئیات بیشتر)

16:25 | لحظات اولیه نفوذ سه مبارز فلسطینی به داخل شهرک ادورا

فیلم

14:56 | مدودف، رئیس‌جمهور اسبق روسیه:

- امیدوارم که انگلیسی‌های خودبزرگ بین به عنوان دشمنان همیشگی ما بفهمند که استقرار یک گروه نظامی رسمی در اوکراین به منزله اعلان جنگ علیه کشور ما خواهد بود.

- نخست‌وزیر انگلیس برای اعلام افزایش بودجه نظامی این کشور جهت کمک به اوکراین به منظور خرید پهپادهای نظامی جدید به کی‌یف سفر کرده بود.

14:36 |بارنع روزنامه نگار اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: غزه بیروت نیست و سنوار عرفات نیست، او دنبال پناهندگی در تبعید نیست، بلکه برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود.

- این در حالی است که دیگر رسانه های اسرائیلی هم همچنان بر شکست نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافش در این روزها تاکید دارند.

14:19 | وزارت بهداشت در غزه:

- فقط 6 دستگاه آمبولانس قابل استفاده در غزه باقی مانده است.

- درباره شیوع بیماری های واگیردار در میان آوارگان به خصوص کودکان و سالخوردگان هشدار می دهیم.

- از سازمان ها و نهادهای بین المللی می خواهیم برای آزادی کادر درمان، بازسازی نظام درمانی غزه و ورود تجهیزات و دارو و لوازم پزشکی تلاش کنند .

- به دلیل کمبود منابع و امکانات بهداشتی و پزشکی به بیماران اجازه دهید از غزه خارج شوند.

14:13 | لحظه رسیدن نیروهای رژیم اشغالگر به بیمارستان شهدا الاقصی در دیر البلح مرکز نوار غزه

1

13:49 | حزب الله: مواضع دشمن را در منطقه العاصی با سلاح مناسب هدف قرار داده و خساراتی به آن وارد کردیم.

13:33 | گردان‌های قسام اعلام کرد یک بالگرد اسرائیلی را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است.(جزئیات خبر)

13:31 | پدر فلسطینی که فرزند نوزادش را در جریان بمباران رژیم صهیونیستی از دست داده نمی تواند پیکر کودکش را در سردخانه بگذارد

1

13:26 | وزارت بهداشت غزه: تعداد شهدای تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به 23843 شهید و 60317 زخمی رسیده است.

13:19 | کارشناس عرب: ایمنی دریانوردی در دریای سرخ در گرو توقف تجاوز به غزه است و این در حالی است که آمریکا و انگلیس پس از تجاوز به یمن این گذرگاه مهم تجاری را به یک منطقه داغ نظامی تبدیل کرده اند. (جزئیات خبر)

12:47 | حمله راکتی گردان های قسام به مواضع صهیونیستی

- گردان های قسام: 4 دستگاه تانک مرکاوای اسرائیلی و یک نفربر را در شرق خان یونس در جنوب غزه با راکت یاسین 105 هدف قرار دادیم.

- همچنین رزمندگان ما نیروهای پیاده دشمن را با راکت های ضد زره در شرق خان یونس هدف قرار داده و عده ای را به هلاکت رساندند.

12:42 | توضیحات انصارالله درباره حمله امروز آمریکا به یمن

- نایب رئیس شورای اطلاع رسانی انصارالله یمن: پایگاهی که امروز مورد حمله آمریکایی ها قرار گرفت متروکه بود./الجزیره

12:34 | روزنامه هاآرتص گزارش داد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در درگیری‌های غزه و لبنان و تحقق اهداف این رژیم و حتی اداره بحران اقتصادی شکست خورده است.

12:04 | انتقاد رای الیوم از ضعف مصر در برابر توهین رژیم اشغالگر در دادگاه لاهه؛ مصرِ بزرگ باید در برخورد با فاجعه نوار غزه نقش میانجی را کنار بگذارد و در مقابل جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی کابینه اشغالگر و بی شرمی این رژیم در توهین به مقامات قاهره با قدرت بایستد.

11:26 | ویدئوگرافیک | 100 روز، شکست رژیم اشغالگر و پایداری مقاومت

1

11:10 | تصاویری از یک خودروی اسرائیلی که جسد یک شهید فلسطینی را بارها زیر می گیرد

1

10:28 | گردان مقاومت ملی از هدف قراردادن خودروهای نظامی صهیونیستها خبر داد

- نیروهای شهید عمر القاسم: تجمع خودروهای نظامی صهیونیستها در جنوب شرقی محله الزیتون را بمباران کردیم.

10:01 | دفاع مدنی غزه: خارج کردن 20 پیکر شهید از آوار منزلی در حی الدرج غزه، صبح امروز در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر

09:00 | 2 فرمانده ارتش صهیونیستی در نبردهای نوار غزه زخمی شد

- منابع عبری از زخمی شدن دو فرمانده گردان ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته در نبردهای زمینی در نوار غزه خبر دادند.

- بنابر این گزارش، پایگاه خبری عبری زبان والا اعلام کرد که فرمانده گردان 8226 و گردان 363 ارتش این رژیم در نبرد با مقاومت در نوار غزه زخمی شدند.

09:03 | شام آخر کودک غزه‌ای...

09:00 | یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت که ماهیت واکنش یمنی ها به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به استان های یمن کیفی و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.(جزئیات خبر)

08:25 | حزام اسد،عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن:

- دولت آمریکا می داند که باید منتظر پاسخ قریب الوقوع علیه منافعش باشد به همین دلیل سرآسیمه است.

- انتقام ما از واشنگتن و لندن به دلیل نقض حاکمیت ملی یمن ادامه خواهد داشت.

- آمریکا قبل از حمله تلاش می کرد از طریق عمان پیام هایی را به ما برساند.

- واشنگتن برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی سعی می کند برای خود پیروزی خیالی بسازد.

- امیدواریم واشنگتن به جای راه انداختن جنگ های نیابتی، مستقیم وارد جنگ شود.

- ادعا درباره اینکه ایران تصمیم های خود را بر ما تحمیل می کند، یک ترفند کهنه آمریکایی است.

08:37 | وکیل مدافع رژیم صهیونیستی در دادگاه دادگستری بین المللی هنگام قرائت دفاعیه متوجه شد که یکی از برگه هایش را گم کرده است.

1

08:25 | در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزلی در نزدیک گذرگاه رفح در جنوب غزه که آوارگان در آن پناه گرفته بودند ، 12 نفر به شهادت رسیدند که اغلب کودک بودند.

08:09 | بایدن: در حال جنگ نیابتی با ایران نیستیم

- جو بایدن در پاسخ به اینکه آیا آمریکا در جنگ نیابتی با ایران است؟ پاسخ داد: «خیر. من قبلا پیام را به ایران رسانده‌ام. آنها می‌دانند که نباید هیچ کاری انجام دهند. ایران خواهان جنگ با ما نیست.

- رئیس جمهور آمریکا با تروریستی خواندن گروه انصارالله یمن، آنها را تهدید کرد و گفت که اگر به رفتارهای جسورانه و حملات خود ادامه دهند، ایالات متحده آمریکا به آنها پاسخ خواهد داد.

- او مدعی شد: فکر نمی کنم در حملات شب گذشته هیج غیرنظامی کشته شده باشد و این دلیل دیگری بر موفقیت آمیز بودن آن است.

07:43 | بمباران محوطه بیمارستان شهدای الاقصی

- ارتش رژیم صهیونیستی محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه را هدف بمباران هوایی و حمله شدید توپخانه‌ای قرار داد.

- در پی اتمام سوخت و حملات ارتش رژیم صهیونیستی، برق بیمارستان شهدای الاقصی به طور کامل قطع شده است.

1

07:36 | رویترز به نقل از ارتش آمریکا: دو تن از اعضای نیروی دریایی آمریکا در آبهای ساحلی سومالی ناپدید شدند.

07:34 | فرماندهی مرکزی آمریکا: در سحرگاه امروز 13 ژانویه، نیروهای آمریکایی یک سایت راداری در یمن را هدف قرار دادند

- این حمله با موشک تاماهاوک انجام شد و از ناو یو اس اس کارنی پرتاب شد.

- نیروهای آمریکایی سحرگاه امروز به یک سایت رادار حوثی ها در یمن حمله کردند.

- این حمله به یک هدف نظامی خاص مرتبط با حملات انجام شده در 12 ژانویه بود.

- حمله اخیر به حوثی‌ها در یمن ربطی به ائتلاف «نگهبان سعادت» ندارد.

07:25 | حمله به پایگاه هوایی یمن؛ جنگنده های آمریکایی انگلیسی بامداد امروز در سه نوبت به پایگاه هوایی الدیلمی در صنعا حمله کردند.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها