رئیس جریان ملی آزاد لبنان: حداقل انتظار از دادگاه لاهه رای به توقف جنگ غزه بود

رئیس جریان ملی آزاد لبنان: حداقل انتظار از دادگاه لاهه رای به توقف جنگ غزه بود
شنبه 7 بهمن 1402 - 10:09

رئیس جریان ملی آزاد با اشاره به رای صادره روز جمعه دادگاه لاهه درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: حداقل انتظار از دادگاه لاهه رای به توقف فوری جنگ بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش النشره، «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان به حکم دادگاه لاهه درباره جنگ غزه واکنش نشان داد و گفت: ما از دادگاه بین المللی و قبل از آن شورای امنیت، انتظار بیشتری داشتیم.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان بیان داشت: حداقل انتظار این بود که رای فوری برای توقف تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان صادر می کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: رای دادگاه لاهه علیه اسرائیل یک رای تاریخی می‌ماند. این رای تاکیدی بر اقدام تل آویو در کشتار جمعی علیه ملت فلسطین است. ما از این رای حمایت می‌کنیم و در آن بارقه های امید برای احقاق حق و عدالت می‌بینیم و تلاش‌های آفریقای جنوبی را می‌ستاییم.

جبران باسیل اظهار داشت: اگر دادگاه بین المللی هنگامی که من وزیر خارجه لبنان بودم و در مورخه ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۴ درخواست رسمی درباره ارتکاب جنایات اسرائیل در غزه در آن هنگام دادم، اقدامی انجام می داد، بازدارندگی به وجود می آمد و شاید از آنچه امروز در غزه رخ می دهد، جلوگیری می شد؛ با تمام این تفاسیر ما برای برقراری عدالت و حق مبارزه می کنیم.

روز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد. این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

پربیننده ترین خبرها