توقف «همکاری استراتژیک» شرکت ژاپنی با شرکت صنایع نظامی اسرائیلی

توقف «همکاری استراتژیک» شرکت ژاپنی با شرکت صنایع نظامی اسرائیلی
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 11:27

شرکت ژاپنی ایتوچو قصد دارد با توجه به حکم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف «اقدامات نسل کشی» در باریکه غزه، «همکاری استراتژیک» خود را با یک شرکت صنایع نظامی اسرائیلی متوقف کند.

العالم - آسیا

به گزارش رویترز، این شرکت ژاپنی همچنین قصد دارد تا پایان فوریه امسال به تفاهم همکاری استراتژیک با شرکت اسرائیلی که در مارس 2022 به امضا رسیده، پایان دهد.

تئوسی هاچیمورا، مدیر مالی شرکت ژاپنی ایتوچو (Itochu Aviation) در یک کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام نتایج کار این شرکت اعلام کرد که این شرکت قصد دارد همکاری خود با شرکت اسرائیلی البیت سیستمز (Elbit Systems) متخصص در صنایع نظامی را پس از صدور حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری در ماه گذشته مبنی بر توقف اقدامات نسل‌کشی علیه فلسطینیان، متوقف کند.

هاچیمورا افزود: «این همکاری به درخواست وزارت دفاع ژاپن و به منظور واردات تجهیزات دفاعی برای نیروهای دفاع شخصی لازم برای امنیت ژاپن صورت گرفته است و هیچ ارتباطی با درگیری کنونی بین «اسرائیل» و فلسطین وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «با عنایت به حکم صادر شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری و حمایت دولت ژاپن از نقش این دیوان، در حال حاضر هرگونه فعالیت جدید تحت این یادداشت تفاهم را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و در نظر داریم به این یادداشت تفاهم تا پایان فوریه پایان دهیم.»

پربیننده ترین خبرها