مرگ کودکان غزه را تهدید می کند؛ سازمان ملل متحد درباره بروز فاجعه هشدار داد

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 14:21

سازمان ملل هشدار داده است که کمبود افسارگسیخته مواد غذایی، سوءتغذیه نگران کننده و گسترش سریع بیماری‌ها عواملی هستند که می تواند منجر به بروز فاجعه در تعداد مرگ و میر کودکان در باریکه غزه شود.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان ملل افزود که غذا و آب سالم در منطقه تحت محاصره فلسطین بسیار کمیاب شده است و تقریباً همه کودکان خردسال از بیماری‌های عفونی رنج می‌برند.

بر اساس گزارش یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی غذا، حداقل ۹۰ درصد کودکان فلسطینی زیر ۵ سال در غزه به یک یا چند بیماری عفونی مبتلا هستند. همچنین 70 درصد در دو هفته گذشته به اسهال مبتلا شدند که در مقایسه با سال 2022 میلادی ۲۳ برابر افزایش یافته است.

گروه تغذیه جهانی در گزارشی با تاکید بر شکنندگی وضعیت غذا در غزه، گفت که وضعیت به ویژه در شمال باریکه غزه خطرناک شده زیرا هفته‌هاست کمک رسانی تقریباً به طور کامل قطع شده است.

بررسی‌ وضعیت تغذیه در پناهگاه‌های آوارگان و مراکز بهداشتی در شمال این باریکه، نشان داد که ۱۵ درصد کودکان یا از هر شش کودک زیر دو سال، یک نفر آنها از سوء تغذیه شدید رنج می برد.

آژانس‌های سازمان ملل می‌گویند که «این بدتر شدن وضعیت تغذیه» مردم در عرض سه ماه «در جهان بی‌سابقه است».

وضعیت انسانی در باریکه محاصره شده روز به روز در حال بدتر شدن است و امید به آتش بس همچنان کم رنگ‌تر می شود زیرا مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی بر ادامه کشتارها و حمله به رفح اصرار دارند؛ این شهر اکنون میزبان یک و نیم میلیون آواره فلسطینی است و جمعیت آن از زمان شروع جنگ علیه غزه شش برابر شده است.

پربیننده ترین خبرها