لحظه به لحظه با 139مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 139مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 08:33

جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در حالی برای صد و سی و نهمین روز ادامه دارد که در بحبوحه بمباران‌های خشونت آمیز روزانه صدها شهید و مجروح برجای می گذارد.

العالم - فلسطین اشغالی

سیاست جلوگیری از رسیدن غذا و دارو به باریکه غزه توسط اشغالگران همچنان با شدت بیشتر از گذشته و با وجود هشدارهای جهانی دنبال می‌شود و این امر باعث شده است که فلسطینی‌های ساکن غزه در میان موشک‌باران و حملات وحشیانه اشغالگران با گرسنگی نیز دست‌وپنجه نرم کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در جدیدترین آمار اعلام کرد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 11 حمله علیه خانواده‌ها در باریکه غزه انجام داده است که 118 شهید و 163 مجروح برجای گذاشته است.

به این ترتیب قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از 7 اکتبر گذشته به 29313 شهید و 69333 مجروح می رسد.

بنی گانتز، وزیر شورای جنگ رژیم صهیونیستی، در مورد شهر رفح که مملو از آوارگان است، گفت که عملیات نظامی در رفح، اگر به توافقی برای بازگرداندن اسرا نرسیم حتی در ماه رمضان نیز ممکن است آغاز شود.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 139مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:11 | اصرار کودک فلسطینی بر تعمیر مسجدی که اشغالگران دو بار آن را بمباران کردند

یک کودک فلسطینی در رفح می‌گوید: این مسجد را یک بار بمباران کردند ما آن را از نو ساختیم اما بار دیگر هدف قرار گرفت. ما در آنجا نماز می‌خواندیم الان نمی‌دانیم کجا نماز بخوانیم. به ما بگویید کجا نماز بخوانیم؟ ما از دست صهیونیست‌ها که باعث این اوضاع هستند، به خدا پناه می‌بریم. ما خدا رو داریم او بهترین سرپرست و یاور است. بار دیگر این مسجد را تعمیر خواهیم کرد.

فیلم

21:44 | 10 عملیات برجسته فلسطینی ها در قدس اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه (جزئیات بیشتر)

21:38 | یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

اهدافی متعدد در منطقه ام‌الرشراش(ایلات) در اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادیم.

ما به انجام وظایف دینی و اخلاقی خود در قبال مردم فلسطین و دفاع از یمن در برابر تجاوزات آمریکا و انگلیس ادامه می دهیم.

عملیات ما متوقف نخواهد شد مگر آنکه تجاوزات اشغالگران متوقف گردد و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه برداشته شود.

20:46 | فعال یهودی حامی حزب لیکود خطاب به خانواده اسرای اسرائیلی که خواستار آتش بس هستند:

شما یک مشت خائن و پشتیبان یحیی السنوار هستید!

فیلم

19:48 | عقب‌نشینی ارتش اشغالگر پس از تبدیل مجتمع پزشکی ناصر به پادگان نظامی

رسانه های فلسطینی گزارش دادند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از یورش چند روز پیش به مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه، به طور کامل از این بیمارستان عقب نشینی کرده است.

وزارت بهداشت غزه نسبت به عواقب تداوم حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ناصر، دومین بیمارستان بزرگ غزه هشدار داده و بر لزوم آزادی کارکنان و بیماران توسط ارتش اشغالگر تاکید کرده است.

19:03 | جنگ «گرسنگی» در غزه... کودک فلسطینی با پای‌برهنه به‌دنبال پرتقالی برای خوردن!

فیلم

18:28 | مصائب کودک ناشنوا؛ فارس زقوت کودک فلسطینی که دچار ناشنوایی است، از زمان وقوع جنگ و قطعی برق، سمعک او کار نمی‌کند و نزدیک به چهار ماه است که چیزی نمی‌شنود.

مادر این کودک فلسطینی می‌گوید: پزشکان در بیمارستان قطری «حمد» عمل جراحی کاشت حلزون گوش برای فارس انجام دادند. البته این عمل به صورت رایگان در این بیمارستان برای پسرم انجام شد. پس از آن باید هر هفته دو یا سه بار به بیمارستان رجوع کند. اما اینک بیمارستان حمد تخریب شد و سمعک فارس که نیاز به شارژ ندارد به دلیل قطعی برق دیگر کار نمی‌کند. و پسرم الان 4 ماه است که چیزی نمی‌شنود.

16:58 | رهبر انصار الله یمن:

حمایت مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین کجاست؟ اکثر کشورها و حکومت‌ها فقط تماشاچی هستند و برخی از آنها حتی با دشمن همدست شده و از دشمن صهیونیستی به طور پنهانی حمایت می‌کنند.

در روز اول تجاوز اسرائیلی به غزه، آمریکا، انگلستان و اکثر کشورهای بزرگ اروپایی، انواع حمایت را از دشمن صهیونیستی به عمل آوردند. به رغم امکانات نظامی عظیم دشمن صهیونیستی، آمریکا و غرب باز هم انواع سلاح، پول و دانش را به این رژیم تقدیم کردند. (جزئیات بیشتر)

16:34 | گردان های المجاهدین: رزمندگان ما با گلوله های خمپاره محل تجمع و استقرار نیروهای رژیم صهیونیستی را اطراف پایگاه 16 در شمال شرق بیت حانون هدف قرار دادند.

فیلم

15:16 | یورش خودروهای رژیم صهیونیستی به بیت لحم در کرانه باختری

فیلم

15:00 | نیروهای اشغالگر صهیونیست همچنان منازل عاملان عملیات صبح امروز زعیم در شهرک های زعتره و التعامره در شرق بیت لحم را محاصره کرده اند

1

14:13 | تدارک برای یورش به شهر ... نظامیان ارتش اشغالگر اسرائیل در شرق بیت لحم در کرانه باختری رود اردن

1

13:50 | جراحت های دختر فلسطینی که بر اثر بمباران صهیونیست ها از درد فریاد می کشد

1

13:11 | تصاویر نوزاد فلسطینی که پس از بمباران منزل خانواده اش در نصیرات توسط صهیونیست ها زنده مانده است.

12:56 |وزارت بهداشت غزه آمار جدید شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه را اعلام کرد و بر اساس آن شمار شهدا به ۲۹ هزار و ۴۱۰ و شمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

12:54 |سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس از حادثه دریایی جدید در نزدیکی عدن در شرق باب المندب خبر داد و هم‌زمان رژیم صهیونیستی حمله به شهر «ام الرشراش» در ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را تایید کرد.

12:46 |تصاویری از تلاش فلسطینی ها برای پیدا کردن مفقودین از زیر آوارها در شرق رفح

1

12:22 | گوشه هایی از ویرانی مسجد الفاروق که در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به رفح اتفاق افتاده است

1

12:08 | تصاویری از ویرانی های ناشی از اشغال در شمال باریکه غزه

1

11:21 | با وجود جنگ نابودی، ما اینجا هستیم تا بمانیم

1

11:09 | تصاویری از اردوگاه‌های آوارگان در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه

گالری

11:01 | منابع عبری: دو تن از عاملان حمله تیراندازی در نزدیکی شهر قدس برادر و از بیت لحم هستند.

10:45 |منابع محلی: شهدا و مجروحان فلسطینی که منازل آنها در حملات شب گذشته صهیونیست ها به رفح در جنوب باریکه غزه ویران شده است.

1

10:23 |جنگنده های رژیم صهیونیستی مسجد الفاروق را در رفح ویران کردند

10:06 | تصاویری از تیراندازی در نزدیکی شهرک معالیه ادومیم در قدس اشغالی

1

10:05 | رنج و زحمت کودک فلسطینی برای بردن آب

1

09:22 |در نتیجه تیراندازی در نزدیک مرکز ایست بازرسی الزعیم کنار شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس اشغالی 2 شهرک‌نشین کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

09:18 | رسانه های اسرائیلی اعلام کردند: در تیراندازی نزدیک مرکز ایست بازرسی الزعیم کنار شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس اشغالی شماری از شهرک نشینان زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

1

09:15 | جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در حالی برای صد و سی و نهمین روز ادامه دارد که در بحبوحه بمباران‌های خشونت آمیز روزانه صدها شهید و مجروح برجای می گذارد.

- سیاست جلوگیری از رسیدن غذا و دارو به باریکه غزه توسط اشغالگران همچنان با شدت بیشتر از گذشته و با وجود هشدارهای جهانی دنبال می‌شود و این امر باعث شده است که فلسطینی‌های ساکن غزه در میان موشک‌باران و حملات وحشیانه اشغالگران با گرسنگی نیز دست‌وپنجه نرم کنند.

08:34 | سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد: نزدیک به ۸۳ درصد از چاه های آب غزه از کار افتاده است

08:18 | رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که در پی حمله موشکی که گمان می‌رود منشأ آن از یمن باشد، آژیرهای خطر در شهر ایلات به صدا درآمد.

براساس اعلام رادیو ارتش صهیونیستی، یک فروند موشک زمین به زمین در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی رهگیری شد.

1

07:30 | به صدا در آمدن آژیر هشدار در شهر اشغالی ایلات و اطراف آن در جنوب سرزمین‌های اشغالی

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که در پی حمله موشکی که گمان می‌رود منشأ آن از یمن باشد، آژیرهای خطر در شهر ایلات به صدا درآمد.

براساس اعلام رادیو ارتش صهیونیستی، یک فروند موشک زمین به زمین در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی رهگیری شد.

2

04:08 | جنگنده‌های اشغالگران به غرب رفح در جنوب باریکه غزه حمله کردند.

03:05 | رژیم اسرائیل مسجد الفاروق در اردوگاه الشبوره در مرکز رفح را هدف قرار داد.

01:59 | در نتیجه بمباران یک خانه توسط جنگنده‌های اشغالگران در شرق رفح، 3 فلسطینی به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها