شکستی سنگین تر از خسارت های وارد شده که گریبان رژیم اشغالگر را گرفته است

پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 14:26

پیامدها و خطرات ناشی از شکست در جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی به مراتب بزرگ تر و سنگین تر از خسارت هایی است که تا کنون دریافت کرده است چرا که کل این خسارت ها را در ازای هیچ متحمل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

علی حیدر، کارشناس عرب، در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی، نتوانست حماس و مقاومت را در غزه نابود کند و پیامدهای این ناکامی و تأثیرات آن بر موقعیت و قدرت بازدارندگی این رژیم در منطقه به مراتب بیشتر از خسارت هایی است که تا کنون دریافت کرده است.

وی افزود: این رژیم تنها دو راه پیش رو دارد به همین دلیل جنگ را فقط برای این ادامه می دهد که از خطرات بیشتر جلوگیری کند نه برای اینکه قدرت برتر است یا اینکه شهرک نشینان آمادگی بیشتری برای جنگ دارند.

این کارشناس خاطرنشان کرد که خطرناک ترین سناریو برای این رژیم این است که پس از تحمل اینهمه خسارت، نتایج مورد نظر را به دست نیاورده و این بدترین نتیجه ممکنی است که می توانست از این جنگ به دست آورد.

وی افزود: کابوس رژیم صهیونیستی اینجاست که فردی در حد و اندازه وزیر جنگ این رژیم اذعان می کند که رژیمش خسارت های سنگینی در این جنگ متحمل شده است و با این حال ناچار است به جنگ ادامه دهد آنهم با علم به اینکه در نهایت اهدافش محقق نخواهد شد... و این یک مشکل بزرگ برای این رژیم است.

این کارشناس عرب با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی و منطقه با تغییر و تحولات بزرگی رو به رو هستند، گفت: اولا جبهه لبنان در حال حاضر امتیازات بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است زیرا برای اولین بار و بر خلاف استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی که معتقد به انتقال جنگ به "خاک دشمن" است، حزب الله جنگ را به عمق خاک فلسطینی اشغالی منتقل کرده است.

علی حیدر خاطرنشان کرد، نکته دوم این است که این جنگ به اسم فلسطین شروع شد نه لبنان و بالاخره سومین نکته این است که این رژیم مجبور شد کمربند امنیتی را در داخل اراضی اشغالی ایجاد کند بدون اینکه حزب الله مجبور شود برای ایجاد این کمربند، به رزمایش زمینی متوسل شود.

پربیننده ترین خبرها