مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تشکیل یک دولت فراجناحی تاکید کرد

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تشکیل یک دولت فراجناحی تاکید کرد
شنبه 12 اسفند 1402 - 08:51

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که براساس شرایط و ضرورت ملی دولت بعدی باید فراجناحی و مبتنی بر خواسته ی همه گروه ها باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

محمود الهباش، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه 11 اسفند در گفت‌وگو با العربیه افزود: «دولتی که قرار است تشکیل شود، دولت خبرگان و تکنوکرات‌هایی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان بر اساس قوانین فلسطین تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: «امیدواریم دولت آینده رضایت مردم فلسطین و همه گروه‌های فلسطینی را جلب کند.»

الهباش همچنین افزود: «امیدواریم جنبش حماس به این باور رسیده باشد که هیچ نجاتی برای مردم فلسطین وجود ندارد مگر اینکه همه گروه‌ها زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) متحد شوند.

وی همچنین با بیان اینکه شکل حکومت در باریکه غزه در روز پس از پایان جنگ، همان شکل حکومت در کرانه باختری و قدس خواهد بود، بیان کرد که «آینده غزه همانند آینده کرانه باختری و قدس خواهد بود.»

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین در ابتدای هفته گذشته استعفای کرد و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه گذشته با پذیرش استعفا ، وی را تا تشکیل کابینه جدید، نخست وزیر مستعفی را مسؤول مؤقت پیشبرد امور کرد.

بنا بر گمانه‌زنی‌ها پیش‌بینی می‌شود دولت جدید فلسطین به نخست‌وزیری محمد مصطفی که به‌عنوان وزیر اقتصاد در دولت‌های قبلی سابقه فعالیت داشته است، تشکیل شود.

پربیننده ترین خبرها