مجلس اعلای اسلامی عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کرد

مجلس اعلای اسلامی عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 08:16

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق حمله روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم کرد.

العالم ـ عراق

بنابر این گزارش، در پیام بامداد امروز (چهارشنبه) «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراقی آمده است: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران دهن کجی وقیحانه رژیم صهیونیستی به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: این اقدام بیانگر رفتار دیوانه وار رژیم صهیونیستی است که با وجود جنایت‌های دهشتناک در غزه، نتوانسته است به اهداف خود برسد.

حمودی ضمن ابراز انزجار از این اقدام و محکوم کردن آن، تأکید کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند با گسترده کردن دایره جنگ، راه برون رفتی از تنگنایی که در آن قرار گرفته، پیدا کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: این مسأله موجب خواهد شد که جامعه جهانی به اقتضای خطر رژیم صهیونیستی و پیامدهای خطرناک این اقدام که صلح جهانی را تهدید می‌کند، باید موضعی بازدارنده هم‌سطح با این خطر اتخاذ کند.

حمودی در پایان ضمن اعلام همبستگی با مردم و دولت ایران، برای شهدای این حادثه علو درجات را مسألت کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه اعلام کرد: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

در همین حال سفیر ایران در سوریه اعلام کرد بر اثر حمله تروریستی عصر دوشنبه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق ۱۳ نفر شهید شدند که هفت نفر آن‌ها مستشاران نظامی ایران و ۶ نفر آن ها شهروند سوری بودند.

پربیننده ترین خبرها