تظاهرات مردم بریتانیا/ بیش از 70 سال از جنگ غزه می گذرد نه 6 ماه + فیلم

پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 21:15

در راستای افزایش آگاهی عمومی درخصوص پیامدهای تجاوز مستمر اسرائیل و نقض حقوق بشر، سازمان های بریتانیایی از ترتیب راه پیمایی های روزانه تا زمان آتش بس در غزه و جلوگیری از تجهیز رژیم اسرائیل به سلاح و افزایش فشار بر دولت بریتانیا به منظور بازنگری در سیاست های خود با رژیم اشغالگر خبر داد.

العالم - اروپا

در همین ارتباط، یادداشتی با بیش از 70 امضا برای مطالبه توقف تجهیز صهیونیست ها به سلاح به دولت بریتانیا تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار العالم از لندن، درحالیکه فضایی از تهدید و تنش میان ایران و رژیم اشغالگر اسرائیل حاکم شده است و منطقه به نقطه جوش رسیده است، مردم بریتانیا برگزاری تظاهراتی متفاوت با تظاهرات قبلی و با هدف مطالبه از دولت برای توقف فوری حمایت های خود از جمله حمایت های تسلیحاتی از رژیم اسرائیل را خواستار شدند.

کریس نیومن مسئول ارشد در "سازمان جنگ را متوقف کنید" به خبرنگار شبکه العالم گفت: اسرائیل که همه ما آن‌را می شناسیم، می‌داند که در کشتارجمعی دست دارد وفجیع ترین تجاوزها را علیه ملت فلسطین مرتکب می شود و مرتکب جنایت های جنگی می شود، هر شخصی در این شرایط به اسرائیل سلاح بفروشد، در ورطه تعارض با قوانین بین المللی می افتد.

به گفته سخنگویان این تظاهرات، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با نادیده گرفتن خواسته های مردمی برای توقف فروش سلاح به اسرائیل ، در اعلام حمایت کامل خود از این رژیم اسرائیل درنگ نکردند.

"بین جمال" رئیس کمپین همبستگی با فلسطین همچنین به شبکه العالم گفت: رژیم اسرائیل قوانین بین المللی را نقض می کند و شایسته نیست که بریتانیا به اسرائیل سلاح بفروشد اما اینکه دولت بریتانیا با وجود گذشت شش ماه از کشتار جمعی فلسطینی ها درباریکه غزه ، به فروش سلاح به این رژیم ادامه دهد، آن هم در شرایطی که جنایت های رژیم اشغالگر دردادگاه های بین المللی وعالی محکوم است.

تظاهرکنندگان خواهان اتخاذ تصمیمات قانونی جدی برای محاکمه اسرائیل و کشورهایی هستند که با این رژیم در فروش سلاح همکاری می کنند.

تظاهرکنندگان شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و بریتانیا را مسئول ادامه کشتارها در غزه داستند و با ارائه یادداشتی به دفتر نخست وزیری خواستند که از فروش سلاح به اسرائیل خودداری کند.

یک تظاهرکننده بریتانیایی به خبرنگار العالم گفت: من به همراه خواهران و برادران بریتانیایی خود دراین تظاهرات شرکت کرده ام تا بگویم که کافی است .. ما از دولت خود احساس شرم می کنیم، و باید از حمایت از این رژیم را متوقف کنیم ، بیش از 70 سال از این جنگ می گذرد، نه 6 ماه.

با ادامه کشتار جمعی در غزه و تهدیدات صهیونیست ها درخصوص جنگی فاجعه بار و گسترده علیه ایران، از امروز و به عنوان بخشی از ائتلاف علیه تجاوز گسترده، بزرگ ترین دعوت به بزرگ ترین اعتراض از سوی مردم بریتانیا به فروش سلاح به اسرائیل صورت می گیرد که پیامی آشکار به دولت است مبنی بر اینکه تا زمانیکه فروش سلاح را متوقف نکنید، تظاهرات را متوقف نمی کنیم.

پربیننده ترین خبرها