ناظر حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه خواستار تحقیق شد؛

دست داشتن شرکت‌های بزرگ فناوری و رسانه‌های اجتماعی در کشتار غیرنظامیان غزه!

دست داشتن شرکت‌های بزرگ فناوری و رسانه‌های اجتماعی در کشتار غیرنظامیان غزه!
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 21:39

ناظر حقوق بشر بخش اروپا ـ مدیترانه، خواستار تحقیق در سطوح مختلف منطقه اى و بین المللی در مورد دخالت شرکت های بزرگ فناوری و شرکت های رسانه های اجتماعی در كشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست اشغالگران اسرائیلی در غزه شد.

العالم - فلسطین

بنابر گزارش سما الاخباریه، ناظر حقوق بشر بخش اروپا ـ مدیترانه (Euro-Med ) در تلاش است تا از طريق تحقیقات، شرکت های بزرگ فناوری و شرکت های رسانه های اجتماعی را ناچار به پاسخگویی كرده و در صورتی که ثابت شود شریک جرم هستند یا دقت لازم را برای جلوگیری از بهره‌برداری از اطلاعات خصوصی کاربران خود انجام نمی‌دهند،آنها را ملزم کند که از سوء استفاده از خدمات خود در مناطق جنگی و نقض حریم خصوصی کاربران آن مناطق جلوگیری کنند.

در این زمینه گزارش‌های مکرری وجود دارد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی از چندین سیستم فناوری پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی، از جمله "گوسبل" و"فاير فاكتور" و"لاوندر" و"وير إيز ددی" استفاده می‌کند که در سیستمی با هدف نظارت، ردیابی و نظارت غیرقانونی عمل می‌کنند.

این سیستم ها نه تنها برای شناسایی اهداف و افراد مظنون و شناسایی آنها به عنوان اهداف قانونی، بر اساس اطلاعات احتمالی که در بیشتر موارد به مکان یا خود شخص مربوط نمی شود، بلکه بر اساس جستجوی مشترکات و الگوها در بین همه مردم غزه به ویژه مردان، و در میان اعضای گروه های مقاومت و مسلح در باریکه غزه،کار می کنند.

منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل به حمله به اهداف احتمالی بدون در نظر گرفتن اصل تناسب و خسارات جانبی اعتراف کرده اند، در حالی که شبهه‌های مشابهی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه «لاوندر» در میان منابع خود به ردیابی حساب‌های کاربری در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی متکی است.

Euro-Med (ناظر حقوق بشر بخش اروپا ـ مدیترانه) تأکید کرده که آنچه این تردیدها را تأیید می کند اطلاعاتی است که در کتاب فرمانده فعلی واحد 8200 ارتش اسرائیل (تیم ماشین انسانی) در مورد استفاده از صدها سیگنال برای تعیین درجه جدی بودن طبقه بندی یک فرد ، مانند تعویض تلفن همراه خود هر چند ماه یکبار، تغییر آدرس مکرر، یا حتی پیوستن به یک گروه با یک "مبارز" در واتس آپ متا گنجانده شده است.

تیم میدانی نظارت حقوق بشرى Euro-Med، شهادت‌هایی از موارد غیرنظامیان فلسطینی که در نتیجه فعالیت‌هایشان در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مستقیما هدف حملات نظامی صهيونيستها قرار گرفتند، جمع‌آوری کرده، كه نشان مي دهد آنان بدون هيچگونه درگیر ی و اقدام نظامی مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده اند.

برای مثال یک جوان فلسطینی در شهر غزه، اندکی پس از انتشار کلیپی در صفحه ی اینستاگرامش که در آن به شوخی و طعنه گفته بود "در حال انجام" ماموریت شناسایی میدانی" در منطقه سکونت خود است، هدف بمباران نیروهای اسراییلی قرار گرفته و به شدت مجروح شده بود.

یکی از بستگان این جوان مجروح که خود بیست و چند ساله است، به تیم حقوقی Euro-Med گفت که او با انتشار این کلیپ کوتاه در حساب شخصی خود در اینستاگرام، فقط سعی می کرد از خبرنگاران تقليد كند که مستقيما از سوی يك هواپیمای تجسسی اسرائیلی در حالی که بر روی پشت بام خانه بود، مورد اصابت قرار گرفت و به شدت مجروح شد که خسارت زیادی هم به خانه آنها وارد آمد.

پربیننده ترین خبرها