دانشجویان یهودی آمریکا، نتانیاهو را رسوا کردند+ ویدئو

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 21:03

خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین، باعث شوکه شدن رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن شده است. او در بیانیه‌ای، تظاهرات فرهیختگان و نخبگان آمریکایی را ضد یهودی و تداعی‌کننده اتفاقاتی توصیف کرده است که در دانشگاه‌های آلمان در سال‌های گذشته رخ داد.

العالم- فلسطین اشغالی

بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد. سکوت و انفعال سازمان ملل در مقابل جنایات صهیونیست‌ها در غزه، که چهره واقعی استکبار را عریان کرده صدای اعتراض و نارضایتی نخبگان، دانشگاهیان و قشر فرهیخته حتی در آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی را در آورده است.

در مقابل، اما، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بیانیه‌ای صادر و اعتراضات آنها را محکوم کرد. او در عین حال مدعی شد که این تظاهرات ضد یهودی هستند و یادآور اتفاقاتی است که در دانشگاه‌های آلمان در سال‌های گذشته رخ داد.

اظهارات نتانیاهو در بیانیه خود نشان‌دهنده خشم رژیم صهیونبستی است، زیرا او ادعا کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. گروه‌های یهودی‌ستیز کنترل دانشگاه‌های پیشرو را در دست گرفته‌اند. این غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

اما دانشجویان معترض و خشمگین آمریکایی نظری دیگر دارند و تأکید می‌کنند که این تظاهرات‌ها صرفا در حمایت از غزه و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر در این باریکه است و نباید به آن رنگ و بوی یهودی‌ستیزی داد.

دانشجویی به نام "زاک" می‌گوید: من دانشجویی یهودی و از دانشگاه میشیگان هستم. ما اینجا تحصن کرده‌ایم تا دانشگاه ارتباط خود را با اسرائیل قطع کند. تا زمانی‌که همه آزاد نباشند هیچ‌یک از ما آزاد نیست.

دانشجوی دیگری به نام "جوی" می‌گوید: من عضو "جنبش یهودیان برای آتش‌بس" هستم از مدیریت دانشگاه می‌خواهم که به سرکوب مستمر دانشجویان حامی آزادی فلسطین پایان دهند.

دانشجوی دیگر به نام "ساره" نیز می‌گوید: من نه تنها به یهودی بودن خود افتخار می‌کنم بلکه با ادیان دیگر نیز همزیستی، و از ارزش‌های تمام ادیان حمایت می‌کنم. با دست و پای بسته، مرا به همراه ۱۰۷ دانشجوی معترض از محوطه دانشگاه کلمبیا بیرون کردند. آنها صلح را به خطر می‌اندازند.

پربیننده ترین خبرها